Knab wil meer zzp'ers aantrekken
Knab lanceert een online campagne waarin zzp'ers de hoofdrol spelen en hun ervaringen met de bank delen.
Hiermee wil Knab zich verder positioneren als 'de bank voor zzp'ers'.
Diverse groep
Knab ontwikkelde de campagne samen met Lijm Amsterdam. Het creatieve bureau is verantwoordelijk voor concept en productie. De zzp-ers die de hoofdrol spelen zijn geen acteurs, maar Knab-klanten zoals Glenn van Glenn IT Advies. Knab verspreidt de campagne voornamelijk via social media. De makers kozen voor een diverse groep klanten die een afspiegeling vormt van verschillende zzp- beroepen, waaronder IT-professionals, muzikanten en horecamedewerkers.
Echte klanten
De focus van de campagne ligt op de app, de tool automatisch btw-sparen en een one-stop-shop voor financiële behoeften. Thomas van Hunsel, Knab: “Als bank die de klant vooropstelt, vinden we het mooi om échte klanten te laten zien in onze commerciële uitingen. We hopen dat zzp’ers op deze manier een beter beeld krijgen van wat Knab ze te bieden heeft.” Lorenz de Valk van Lijm Amsterdam voegt toe: “Knab is een super sociaal bedrijf dat zzp-ers echt aan de hand neemt met allerlei handige tools en workshops, naast de diensten die ze aanbieden. Als sociaalste bureau van Nederland worden we daar blij van.”