KPN wil het beste voor de buurt
06-11-2012 (00:00) - Campagnes
KPN start met een lokale sociale activatiecampagne voor glasvezel voor particulieren. Op het online platform ‘Het beste voor je buurt’ kunnen inwoners van een vraagbundelingsgebied zich opgeven voor glasvezel maar ook hun buurt overtuigen om hetzelfde te doen. Dit is nodig omdat glasvezel in een vraagbundelingsgebied wordt aangelegd als 30 procent van zo’n wijk, dorp of postcodegebied zich heeft aangemeld.
‘Het beste voor je buurt’ zal beschikbaar worden voor de bewoners van geselecteerde gebieden via www.hetbestevoorjebuurt.nl . Deelnemers kunnen zich op dit online platform opgeven als teamlid of teamcaptain van de buurt. Teamleden sluiten zich aan bij teamcaptains, die op hun beurt zoveel mogelijk buren proberen te overtuigen om ook te kiezen voor glasvezel. Dit kan via e-mail of Facebook, maar ook met een advertentie in de buurtsuper of zelfs een vouwvliegtuigje of andere middelen die KPN aan teamcaptains beschikbaar stelt.
Bureau: Energize
Concept: Sjoerd Goderie & Eelco Anneveldt
Account: Elles Looman
Strategie: Sjoerd Goderie
& Eelco Anneveldt
Design: Paul Duijser
Productie: MediaMonks
Klant: Simone Boneschansker & Friso van Lanschot
Video productie: Jelle Pothoven
Media: Mindshare
