KWF viert het leven met Media.Monks
Met een nieuwe merkcampagne door Media.Monks viert KWF haar propositie: Voor het leven.
In de campagne staat een levensverhaal centraal, met verbindende momenten en een gezamenlijk streven: tegen kanker, voor het leven.
Steentje bijdragen
De campagne is gecreëerd en geproduceerd door Media.Monks, dat eerder dit jaar opgesteld werd als lead agency voor het goede doel. Met de campagne wil KWF een verdere mindshift teweeg brengen; 'iedereen kan een verschil maken door acties te organiseren, er aan deel te nemen of er aan bij te dragen'. Media.Monks steunt dit met een eigen actie om geld in te zamelen en medewerkers aan te sporen digitaal te collecteren of digitaal donateur te worden met QR-codes bij haar Nederlandse kantoren.
Bas Brand, Chief Marketing Office van KWF, zegt: “Met onze propositie ‘Voor het leven’ willen we mensen inspireren om samen te komen; ongeacht wie je bent of waar je doorheen gaat. Met elkaar maken we het grootste verschil in het leven, en met die gedachte willen we mensen ook inspireren om in actie te komen.”
Robert van der Lans, Executive Creative Director van Media.Monks, voegt toe: “Met deze campagne leggen we de focus op positieve emoties; onmacht omzetten in kracht. Die waren altijd al onderdeel van de campagnes van KWF, maar nog niet eerder is er zo de nadruk op gelegd. En we onderstrepen de aantrekkingskracht van het merk: KWF staat voor collectiviteitsgevoel en trots. De positieve emoties, de kracht van saamhorigheid en een prachtig persoonlijk verhaal is een combinatie die deze campagne zo vernieuwend maakt.”