L5 achter campagne rond verhuizing Van Gogh Museum

28-08-2012 (00:00) - Campagnes

Op de Uitmarkt in Amsterdam is dit weekend de nieuwe campagne van het Van Gogh Museum gelanceerd, waarmee de tijdelijke verhuizing naar de Hermitage Amsterdam zichtbaar wordt. Een nieuw icoon en een uitgebreide communicatiecampagne moeten circa 800.000 bezoekers van het Van Gogh Museum gedurende zeven maanden naar de Hermitage Amsterdam leiden.

Het label wordt lokaal, nationaal en internationaal verspreid door het Van Gogh Museum en vele samenwerkingspartners, waaronder Amsterdam Partners en ATCB.

Het concept voor de campagne Van Gogh Moves is geleverd door L5 communicatie + design. Het icoon, een steekwagentje in een rode button, is ontworpen door Maurice Blok. In samenspel met de felgele Zonnebloemen, een van de bekendste werken van Van Gogh en een beeld uit de corporate lijn van het Van Gogh Museum, heeft de rode cirkel een signaalwerking. Bezoekers zien de stip overal opduiken: op de ramen van het Van Gogh Museum en de Museumshop bijvoorbeeld, maar ook op etalages in de omgeving, op euromunten en buttons. Naast affiches op centrale punten zoals Schiphol en Amsterdam CS, wordt vanaf 1 september een reusachtig geveldoek geplaatst op het Overhoeks-gebouw aan het IJ. Dit doek van 50 meter lang is een echte blikvanger voor bezoekers aan de stad. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.