Lebara haakt in op lancering nieuwste iPhone: die heb je namelijk helemaal niet nodig
Lebara en Natwerk grijpen de lancering van Apple's nieuwste iPhone 15 aan om de consument bewust te maken van de meest logische keuze: met een nieuw Sim Only abonnement heb je die nieuwste iPhone nog helemaal niet nodig.
Op 22 september lanceert Lebara - op ludieke wijze en geheel in stijl van de techgigant - drie exclusieve simkaarten, in drie verschillende kleuren: Lebara Blue, Dark Saffron en Cadmium Violet. Met een nieuwe simkaart en een Sim Only abonnement kan de consument vaak nog wel een tijdje door met zijn huidige telefoon.
De flinterdunne simkaart is gratis en alleen op 22 september verkrijgbaar bij de Lebara pop-up store tegenover de Apple Store op het Leidseplein in Amsterdam.
Bij Lebara draait alles om logische keuzes maken op basis van wat je nodig hebt. En om de twee jaar je smartphone inwisselen voor de aller-allerlaatste versie, is geen slimme keuze. Want je huidige smartphone doet het vaak nog prima. Dan is een nieuw Sim Only abonnement een veel slimmere keuze.
“We geven met deze activatie een dikke knipoog naar de grootse lancering van de nieuwste iPhone van Apple, want waarom zou je betalen voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt?” Aldus commercieel directeur Eelco Gijze van Lebara Nederland.
Campagne
De campagne is geïntroduceerd met een teaser film die geheel in stijl is met de introductie van een nieuwe tech-gadget. De video is aangejaagd via diverse social kanalen. De activatie wordt verder ondersteund door een getargete out of home campagne rondom belangrijke Apple hot spots, waaronder het Leidseplein. Verder is er een (tijdelijke) landingspagina waar de diverse specificaties van deze opvallende simkaarten in tech-style belicht worden.
De campagne maakt deel uit van een grotere merkcampagne van Lebara, die is ontwikkeld door Natwerk en draait om het maken van de meest logische keuze op basis van wat je nodig hebt.