Lemon Scented Tea zet Pisang Ambon opnieuw in de markt
The Lucas Bols Company, heeft samen met Lemon Scented Tea, het merk Pisang Ambon opnieuw in de markt gezet.
Met het nieuwe brand narrative: ‘For the One and Only’s' wil het merk een nieuwe doelgroep aanspreken.
Populariteit
Pisang Ambon is een groene bananenlikeur, ontstaan in 1948, werd in de jaren tachtig enorm populair en bereikte in de jaren 2000 een piek. De groeiende populariteit van fruit-based liqueurs en het willen aantrekken van een nieuwe doelgroep, zijn de grootste redenen voor het merk om zich opnieuw te branden en positioneren.
Het merk heeft een make-over gekregen aan de hand van één gedachte: Pisang Ambon is een One and Only, die gemaakt is For the One and Only’s. In de campagne worden de One and Only’s op een podium gehesen, als inspiratie voor iedereen die Pisang Ambon misschien even was vergeten, of er nog nooit van heeft gehoord.
Eigenaardig en origineel
De merk make-over is het eerste werk van Lemon Scented Tea voor Pisang Ambon na het winnen van de pitch. Felix Leenders, art director Lemon Scented Tea: “We zijn gelijk op zoek gegaan naar eigenaardige en originele One and Only’s om de productie mede mogelijk te maken. Framez Productions, makers van o.a videoclips voor de grootste artiesten uit Nederland, was de eerste die we belden. Die tipten weer Acid Soup uit Duitsland voor de VFX. De muziek is geproduceerd door Nayim Mracha, die één van de drie nieuwe gezichten van het merk is. Van én For the One and Only’s dus.”
Van barman tot buurman
Juliette Menne, director Regional Liqueurs & Spirits bij the Lucas Bols Company: “De make over van Pisang Ambon hebben we grondig aangepakt, van nieuw logo, film campagne, brand identity tot tuktuk. Zodat we overal, van off-trade tot on-trade, barman tot buurman dezelfde brand narrative overbrengen. We hebben de originaliteit van het product mooi weten te verbinden met de originaliteit van de consument. En dat doorgetrokken. Door bijvoorbeeld naast onze fles, onze unieke cocktails; de Tiki Ambon en de Pisang Fizz (die de consument zelf kan maken) net zo centraal te zetten. En zo van de gekke onbekende keuze, de spannende, originele keuze te maken.”
Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijke bij klant: Juliette Menne, Nathan van der Haegen, Willem van Eeghen en Marlous van der Zalm
Productie: Framez Productions
Directors: Bruno Rozet & Raoel Hulst
D.O.P: Michel Blom
Producer: Pearl Minaj
VFX Productie: Acid Soup
VFX: Jonas Stadter & Edgar Koop
Sound design: Jason De Graw
Muziek: Nayim Mracha
Fotografie: Jilbert Ebrahimi