Lexa belooft 'Serious dating, Crazy Love'

19-01-2023 (13:16) - Campagnes

In 2022 gaf 67% van de singles aan een echt liefdesverhaal te willen beleven. Daar geeft de nieuwe merkcampagne van datingservice Lexa boodschap aan, in een nieuwe merkbelofte en campagne in samenwerking met creatief bureau WNP. 

Lexa komt een nieuw creatief concept, gericht op het moment waarop een echte band wordt gesmeed tussen twee singles. Een magisch moment waarin alles lijkt stil te staan. Deze bijzondere momenten worden concreet gemaakt door het delen van de verhalen van zes koppels.

Vreugdevol moment

Jérôme Rivière, VP Brands & Consumers Meetic Europe: "Voor singles is de behoefte aan liefde nog nooit zo intens geweest als nu, en SERIOUS DATING, CRAZY LOVE is een uiting van hun wens om commitment en authenticiteit te ervaren. Het concept van de merkcampagne werd door ons gekozen omdat het illustreert hoe Lexa dit magische, beslissende en vreugdevolle moment mogelijk maakt voor miljoenen singles."

360°

De Europese campagne zit vol emotie en heeft een 360° perspectief, geregisseerd door Marco Gentile (productie: Hamlet). Op TV tonen twee video’s van 20 seconden het moment waarop alles veranderde voor vier koppels. Elke scène begint met de ontmoeting van twee singles, mogelijk gemaakt door functies ontworpen door Lexa. Wanneer ze overgaan van hun eerste paar uitwisselingen naar een echt liefdesverhaal, draait een overgangseffect de camera letterlijk 360° om en neemt ons verder mee in hun verdiepende relatie.

Crazy in love

Eric Delannoy, Vice President of WNP: "SERIOUS DATING, CRAZY LOVE is een merkbelofte die sinds de lancering goed heeft gewerkt om de aantrekkingskracht van Lexa te vergroten. Maar in een tijd waarin sommigen twijfelen aan het vermogen van datingapps om ontmoetingen te creëren die net zo magisch zijn als in het 'echte leven', moesten we verder gaan. Dat hebben we bereikt door de soms weinig bekende functies van Lexa te vieren en wat ze voor ons kunnen doen: ons CRAZY in LOVE laten vallen."

Digital native

De twee tv-shorts gaan vergezeld van zes video's van 10 seconden, die elk het liefdesverhaal van een ander koppel belichten. Ook op de radio. Dit concept met tientallen 'digital native' componenten vormt een compleet creatief universum dat de merkbelofte van Lexa vervult en vernieuwt. In totaal werden 260 master creative assets ontwikkeld.