Like to Dislike
11-09-2012 (08:10) - Campagnes
Oxfam Novib lanceert de campagne 'Like to Dislike'. Een Facebook-campagne die voor het eerst fans en volgers van de organisatie aanmoedigt om de confronterende feiten over het oneerlijke wereldvoedselsysteem (‘vuile waarheden’) te verspreiden via Facebook. Uiteindelijk doel van Oxfam Novib is om samen met haar achterban de publieke druk op overheden en bedrijven op te voeren en de voedselcrisis structureel aan te pakken.
De afgelopen jaren zijn er veel interessante, verrassende en harde feiten verschenen in rapporten over de voedselcrisis. Helaas bereiken die doorgaans maar een beperkt publiek. Oxfam Novib wil nu via Like to Dislike zoveel mogelijk Facebook–gebruikers bereiken met deze ‘vuile waarheden’.
Tom van der Lee, directeur campagnes: ‘Wij verzamelen de feiten, voorbeelden en verhalen rondom de wereldwijde voedselcrisis en maken ze concreet en visueel aantrekkelijk. Met een paar simpele ‘likes’ kunnen mensen hun verontwaardiging met al hun vrienden delen. Hiermee ontstaat een steeds groter wordende digitale inktvlek van bewustwording over misstanden in het wereldvoedselsysteem. Uiteindelijk willen we samen de publieke druk op overheden en bedrijven opvoeren met als doel voedselzekerheid voor iedereen, nu en in de toekomst!’