L'Oréal Paris lanceert campagne om de zelfwaardering van Gen Z te verbeteren

03-06-2024 (11:32) - Campagnes

L'Oréal Paris presenteert haar nieuwe merkcampagne "Omdat jij het waard bent" in de Benelux, om het zelfvertrouwen van Gen Z te verbeteren. Fitzgerald won de pitch voor het creatieve concept dankzij hun kennis over deze generatie.

Recent onderzoek toont aan dan de helft van de jonge vrouwen het lastig vindt om aan het traditionele schoonheidsideaal te voldoen. Daarnaast vindt 40 procent van de jongeren dat sociale media te veel invloed hebben op hun zelfbeeld. In de maatschappij en online wordt daarmee een norm geschetst hoe je je als vrouw zou moeten gedragen of zou moeten zijn.

L’Oréal Paris roept alle vrouwen van Nederland – bekend of onbekend – op om hun onzekerheden van zich af te schudden en hun eigenwaarde te vieren. Samen met internationale ambassadrices en lokale influencers geeft het merk het startsein door inspirationele #worthit verhalen te delen in verschillende media.

De grootste landelijke mediacampagne wordt door mediabureau OMD uitgevoerd, en bestaat uit een volledige social media campagne in combinatie met influencers, online video boodschappen van internationale ambassadrices, (D)OOH in grote steden en rondom de straatactivaties, podcasts en geotargeted promotie.

Roadshow

Middels een grote roadshow van de Wall of Worth nodigt het merk consumenten uit om deze positieve boodschap persoonlijk te ervaren. Met de Wall of Worth, houdt het merk vrouwen letterlijk een spiegel voor. De activatie moedigt (jonge) vrouwen - onder meer met aanwezige coaches - aan om complimenten aan zichzelf en anderen op te schrijven, negatieve gedachten van zich af te schudden en zich positief uit te spreken over hun eigenwaarde.

Door middel van zelfaffirmaties willen zij hen laten inzien dat hun eigenwaarde niet bepaald wordt door de mening van anderen. Elke vrouw is het waard is om gezien en gehoord te worden. Rondom de vrij te bezoeken Wall of Worth zijn meerdere activiteiten te ondernemen die vrouwen motiveren en vieren. Bovendien ligt er voor elke bezoekster een gratis lipstick klaar.

Kick-off event

De campagne werd afgetrapt tijdens het openingsevenement in het Pulitzer hotel in Amsterdam. In een kwetsbaar panelgesprek deelden Quinty Misiedjan, Eva Eikhout, Milou Deelen en Awura Abena hun successen en obstakels rondom zelfwaarde en tekenden samen met L’Oréal Paris het You’re Worth It-pact, waarna verschillende kopstukken uit de Nederlandse media volgden. Met het tekenen van het You’re Worth It-pact beloof je dat je je actief inzet voor de zelfwaarde van vrouwen. Dit doen ondertekenaars door online en offline andere vrouwen te steunen die zich uitspreken over hun gevoel van eigenwaarde en elkaar niet af te vallen hierop.

Locaties

De campagne is vanaf 30 mei te zien op social media, online video, (D)OOH, bij influencers, in podcasts en op de website van het merk. De Wall of Worth activatie is in Nederland en België voor iedereen toegankelijk op de volgende locaties: op 30 mei in Utrecht, Vredenburghplein van 12:00 tot 20:00; op 2 juni in Den Bosch, Kerkplein van 13:30 tot 20:30; op 14 juni van 15:00 tot 19:00, 15 juni van 11:00 tot 19:00 en 16 juni van 11:00 tot 19:00 in Rotterdam, Eendrachtsplein; op 22 juni in Antwerpen, Wapper van 12:00 tot 20:00; en op 6 en 7 juli in Gent, locatie en tijd volgt.