Lucht-machtig

03-07-2008 (15:09) - Campagnes

Beleving is een belangrijk wapen in de strijd om de klant. Steeds meer merken slagen erin consumenten te verleiden door ze een bijzondere ervaring te bieden. Ook personeelswerving is effectiever als potentiële medewerkers de organisatie en de banen indringend ervaren. De nieuwe door ARA ontwikkelde campagne van de Luchtmacht laat jongeren de Luchtmacht beleven. Virtueel, maar soms bijna nog mooier dan in het echt. Met de nieuwe campagne wil de Luchtmacht meer aansluiten op de wereld van jongeren. Te beginnen met hun mediagedrag. Jongeren besteden steeds meer tijd op internet. Maar ook op de manier waarop ze graag informatie verwerken. Jongeren op zoek naar een baan willen meemaken wat er te beleven valt bij een organisatie. Hoe is het om te werken bij de Luchtmacht? Wat maak je mee? En heel concreet: hoe is het om te vliegen? Of om aan een Apache te sleutelen?

Opdrachtgever: Koninklijke Luchtmacht
Product: Wervingscampagne 2008 ‘Experience’
Verantwoordelijk bij de Luchtmacht: Jan Brouwer, Maaike Scholtens, Gilbert Stout
Bureau: ARA Advertising
Verantwoordelijk bij ARA: Miranda Berends, Martine Meijburg
Creatie: Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Stephanie van der Meer, Leon Bouwman, Helmut Vleugels
Productie: ARA, INDG Digitale Communicatie, RANj Serious Games