Ludieke social media-actie PAN Amsterdam
03-11-2011 (08:52) - Campagnes
PAN Amsterdam introduceert een verassende app voor de iPhone. Hiermee kan de gebruiker kunst, antiek en design objecten van de PAN testen in zijn eigen woon/bad/slaapkamer en bovendien de mooiste juwelen ‘passen’. Geen enkele andere kunstbeurs in de wereld heeft een app als de PAN it App. De gratis app biedt ook informatie over de beurs, de jubileumtentoonstelling van 25 tiara’s en diademen, de deelnemers en een link naar de plattegrond van Amsterdam. Vanaf volgende week is de PAN it app verkrijgbaar in de App Store.
iPhone gebruikers kunnen middels een keuzemenu hun favoriete PAN-object selecteren. De afbeelding verschijnt met objectinformatie en deelnemergegevens. Een vervolgscherm toont het object vrijstaand tegen een transparante achtergrond. Dit sjabloon kun je voor iedere plek van het interieur of de persoon houden en een foto nemen. Deze foto’s kunnen vervolgens gedeeld worden via Facebook en/of Twitter. Op deze social media is tot 25 november aanstaande een speciale PAN it app actie.
Onder de drie meest originele inzendingen worden de volgende prijzen verdeeld:
1x Lunch voor 2 personen in Serre Restaurant – Inspired by Ciel Bleu
1 x Jaarabonnement op Tableau Fine Arts Magazine + 2 uitnodigingen voor PAN 2012
1x Workshop voor 2 personen in Taste of Okura
De app heeft meer dan 60 verschillende objecten. Denk bijvoorbeeld aan een diamanten tiara, een Tulip Chair uit 1958 en een krijttekening van Karel Appel. Ook het schilderij van Jan Steen van € 1,8 miljoen kan op deze manier boven iedere bank gehangen worden. Gisteren werd bekend gemaakt dat dit schilderij op de beurs te zien en te koop is. PAN Amsterdam is de eigentijdse beurs voor kunst, antiek en design. Jaarlijks laten meer dan 45.000 kunstliefhebbers, van prille beginners tot ervaren verzamelaars, zich inspireren en verleiden door de vele duizenden kunstvoorwerpen op de beurs.
Op www.facebook.com/PANAmsterdam is meer informatie te vinden over het gebruik van de app en deelname aan de social media actie.