Magnum lanceert eerste campagne in de metaverse
Magnum introduceert deze week de nieuwe en global 360°-campagne #NotAvailableInTheMetaverse. De campagne laat zien dat, hoewel de virtuele wereld zijn eigen aantrekkingskracht heeft, niets vergelijkbaar is met het plezier van de echte wereld.
De campagne is een korte film met in de hoofdrol de virtuele avatar Luna. Ze stapt de metaverse in vanuit de echte wereld en is op zoek naar een Magnum ijsje. Ondanks haar inspanningen is ze echter nooit in staat om dit echt te ervaren, aangezien sommige ‘pleasures’ (zoals in een Magnum bijten) alleen mogelijk zijn voor ‘Pleasure Seekers’ in de echte wereld. De film is hier te bekijken.
Het uitgangspunt van Magnum en de campagne #NotAvailableInTheMetaverse is dat iedereen moet kunnen nastreven wat hen plezier brengt, of dit nu in de echte of virtuele wereld is. Dit krijgt verder vorm in de geïntegreerde campagne die wordt ondersteund middels earned media, paid digital, en organic social media.
Onderzoek
Ter ondersteuning van de campagne deed Magnum onderzoek onder jongeren en de moeilijkheden waarmee zij worden geconfronteerd bij het stellen van grenzen tussen hun online en offline leven. Naar aanleiding van de resultaten van dit onderzoek is Magnum een samenwerking aangegaan met dr. Jack Lewis, bestsellerauteur van Sort Your Brain Out. Deze samenwerking resulteerde in de Magnum Pleasure Guide, een gids met 20 tips om zowel online als offline meer plezier uit het leven te halen. Denk daarbij aan het nemen van een 10 minuten schermpauze elk uur.
Wearable gadget
Om de 360°-ervaring rond te maken lanceert Magnum zijn eerste wearable gadget: VR-brillen die hier vanaf 31 maart beschikbaar zijn. Bij het selecteren van de bril voor hun avatar, worden consumenten aangemoedigd om 10 minuten van hun scherm weg te stappen en te genieten van het plezier in de echte wereld. Om de consumenten aan te moedigen van hun scherm weg te stappen, bieden we ze een code aan waarbij ze via Uber Eats een real-life Magnum kunnen ontvangen.
Influencers spelen belangrijke rol
De wereldwijde campagne heeft een sterke sociale inslag met een aantal zorgvuldig geplande activaties om bereik en impact te creëren. Een belangrijk onderdeel hiervan is een influencercampagne. Om de kernboodschap over te brengen en te laten zien dat sommige pleasures alleen in het echte leven kunnen worden ervaren, werkt Magnum samen met een aantal virtuele influencers.
Metaverse Fashion Week
De volledige film wordt ook vertoond tijdens Metaverse Fashion Week in Decentraland. Het evenement, een virtuele showcase van deze nieuwe technologie en creativiteit, zal wereldwijd miljarden impressies genereren en Magnum het perfecte platform bieden om de lancering van de #NotAvailableInTheMetaverse-film te vieren. De nieuwe film wordt ook vertoond op Twitch met een Twitch Viewing Party.
Barrères in cultuur doorbreken
Met de campagne zet Magnum opnieuw stappen in de metaverse. Het merk bouwt voort op de traditie om barrières in de cultuur te doorbreken, het streven om trouw te blijven aan plezier en anderen aan te moedigen hetzelfde te doen.
Sara Paixao, Global Magnum Digital Brand Manager: “Als merk staan we voor plezier, en de reden waarom we voor plezier staan is om te beginnen de unieke verwen-ervaring van het bijten in een Magnum. Wij geloven dat plezier kan worden gevonden in zowel de offline als de online wereld. Het plezier van het eten van een ijsje is echter nog niet beschikbaar in de virtuele wereld. Dus, willen we iedereen aanmoedigen om wat tijd offline te nemen en het echte plezier van een Magnum te ervaren. Daarom hebben we een Magnum Virtual Goggles gecreëerd, die bij gebruik leidt tot een korting op Magnum op dat moment, in de echte wereld.”
Lees meer over de #NotAvailableInTheMetaverse-campagne op @magnum op Instagram en @magnum_icecream op TikTok.
Bureaucredits
Creative agency: LOLA MullenLowe
Digital transformation Agency: MullenLowe Profero (onderdeel van MullenLowe Group UK)
Global PR bureau: GOLIN
Mediabureau: Mindshare
Nederland PR bureau: Glasnost