Max Verstappen en Heineken stappen nuchter achter het stuur

20-02-2023 (09:50) - Campagnes

Heineken kondigt een samenwerking met Max Verstappen, F1-team Oracle Red Bull Racing en Heineken 0.0 aan. Max wordt onderdeel van de ‘When You Drive, Never Drink’ campagne die sinds 2016 loopt.

Beide partijen willen een nieuwe generatie aanspreken en verantwoord alcoholgebruik stimuleren.

Games en muziek

In de samenwerking zullen campagnes en activaties op het gebied van gaming en muziek rondom verantwoord alcoholgebruik centraal staan. De lancering van het VR-gaming initiatief Player 0.0 is het eerste resultaat van de samenwerking. Max Verstappen: “Mensen die mij kennen weten dat ik erg gefocust ben op het voorkomen van fouten. Daarom vind ik het geweldig om deel uit te maken van de 'When You Drive, Never Drink' campagne om mensen op die manier meer bewust te maken van verantwoord alcoholgebruik. Omdat ik zelf een fervent gamer en gepassioneerd simracer ben, vind ik het daarnaast prachtig om een rol te spelen in Player 0.0 heet."

Houding veranderen

Heineken is sinds 2016 actief in de wereld van motorsport. Met de campagneboodschap ‘When You Drive, Never Drink’ willen zij de houding naar rijden onder invloed veranderen. 10% van het beschikbare marketingbudget wordt hieraan besteed.