McDonald’s: ga eens vaker in 'Family Mode'
Voor je het weet zijn je kids groot. Tijd met je gezin heeft meer waarde dan ooit. Want er is steeds meer afleiding van werk, school, hobby's, schermpjes en gepersonaliseerde content voor iedereen. McDonald’s roept gezinnen met het nieuwe platform op iets vaker samen in ‘Family Mode’ te gaan.
Stijn Mentrop, CMO van McDonald’s Nederland, wenst gezinnen meer Family Mode toe: “Met alle drukte is het soms moeilijk om écht tijd voor elkaar te maken. Toch is het belangrijk om Family Mode aan te zetten, ze worden immers sneller groot dan je denkt. Als grootste familierestaurant van Nederland geven we gezinnen spontane geluksmomentjes. Dit doen we in onze restaurants met het iconische Happy Meal en de introductie van een Chief Family Officer. Maar ook digitaal hebben we in onze App een speciale wereld gemaakt met luisterboekjes, leuke games en kortingen op gezinsuitjes.”
Het platform wordt gelanceerd met een campagne waarin het belang van familietijd centraal staat. In de commercial zien we een vader samen met zijn dochter Sammie bij een speeltuintje. Een foto-terugblik op zijn telefoon herinnert vader aan speciale momenten uit haar kinderjaren. Het doet hem echter ook realiseren hoe snel de tijd gaat, waarna flitsen van een puberende tienerdochter door zijn hoofd schieten. Het besef dringt door dat het de hoogste tijd is om nieuwe herinneringen te blijven maken…
Het nieuwe merkplatform, ontwikkeld met TBWA\NEBOKO, wordt vanaf 12 maart uitgerold in de McDonald’s restaurants, McDonald’s App en zal zichtbaar zijn via TV, Outdoor, Socials, Online Video en Radio.
Credits
Klant: McDonald’s
Bureau: TBWA\NEBOKO & TBWA\X
Productie: Pink Rabbit, TBWA\X, This Page Amsterdam
Muziek: Tom Tukker