Meer tijd voor familie met McDonald's

04-04-2023 (11:30) - Campagnes

Op 4 april wordt de eerste commercial van de nieuwe McDonald's Familie-campagne uitgezonden. De campagne snijdt een bekend onderwerp aan: door de alledaagse drukte van werk, school, sportklasjes en hobby's wil echte quality time met het gezin er nog wel eens bij inschieten.

De familierestaurantketen zorgt voor meer tijd met elkaar door zowel de Restaurants als de McDonald's App in 'familiemodus' te zetten. Daarnaast kunnen gasten voor het eerst punten sparen in de App, die ingezet kunnen worden voor tot 50 procent korting op uitjes naar familieparken en dierentuinen.

Tijd met het gezin

McDonald's wil met deze campagne inspelen op de steeds drukker wordende maatschappij waarin quality time met het gezin steeds schaarser wordt. De familierestaurantketen wil hier graag een verbindende en faciliterende rol in spelen, dit gebeurt in zowel de Restaurants als de McDonald's App, met Family Mode. Vanaf week 14 worden er zes verschillende boekjes geïntroduceerd in Happy Meals. De karakters uit de boekjes komen tot leven op de placemats die vanaf week 18 in de Restaurants te vinden zijn, waarop het bordspel 'Play Mat' - geheel in het thema van de boekjes - te vinden is. Op de placemats staat ook een QR-code die van het telefoonscherm een digitale dobbelsteen maakt, zodat het bordspel met het gezin in het Restaurant gespeeld kan worden.

Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns, McDonald's Nederland: "Eten is natuurlijk hét moment waarop je als gezin samenkomt. Dus een mooie kans om dat moment nog leuker te maken. Dat doen we natuurlijk in de eerste plaats met onze menu's, maar met Family Mode in de App gaan we nog een stap verder."

App in Family Mode

Ook de McDonald's App wordt ingericht op meer quality time met het gezin. Tijdens de campagne krijgen families toegang tot spelletjes en deals in de digitale omgeving 'Family Mode'. Je maakt er persoonlijke Family Avatars, kunt er de voorleesboekjes uit de Happy Meals beluisteren en het spel 'Table Challenge' spelen: een spel met dilemma's, vragen en uitdagingen om families te verbinden zonder afleiding. Tijdens het spel worden alle deelnemers uitgedaagd om niet het telefoonscherm aan te raken.

Het is voor het eerst mogelijk om in de McDonald's App spaarpunten - MyM Rewards-punten - in te wisselen voorvoordeel op dagjes uit. Gasten kunnen sparen voor korting tot 50% op entreebewijzen voor onder andere Walibi, Beeksebergen en Madurodam.

Credits

Klant: McDonald's Nederland
Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Productiepartners: Pink Rabbit, This Page
Fotografie: Chris en Marjan

De campagne loopt van 4 april tot 4 juni en zal naast de TVC ook gevoerd worden in online, OOH en radio. De tv-commercial is hier te bekijken. Download de McDonald's App hier voor iOS en hier voor Android.