Meilandjes stimuleren om zelf te isoleren
Om Nederlanders te motiveren zelf hun dak of vloer te isoleren, start Milieu Centraal vandaag de landelijke campagne ‘Steek ook wat energie in je huis’. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne met Martien en Maxime Meiland in de hoofdrol.
Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Milieu Centraal blijkt dat bijna een kwart van de Nederlanders de afgelopen jaren zelf zijn huis heeft geïsoleerd. Van de Nederlanders die dat niet hebben gedaan, is ruim een derde bereid dat alsnog te doen. Dat zijn 1,3 miljoen Nederlanders. Op deze manier kunnen ze duizenden euro’s besparen op het inhuren van een isolatiebedrijf en op hun energierekening. Mede dankzij de stijgende energieprijzen is de bereidheid tot ‘doe-het-zelf isoleren’ groot.
Redenen om niet zelf aan de slag te gaan zijn volgens de ondervraagden met name dat het te veel tijd kost, te ingewikkeld, duur of gevaarlijk is. Ze zijn bang om fouten te maken en twijfelen of ze het wel kunnen.
Joeri Jansen (creatief directeur Roorda): “Heel Nederland geniet al jaren van de vier linkerhanden van Martien en Maxime. Ondertussen knappen ze, ondanks hun beperkte kennis en gebrek aan professionele ervaring, huizen en zelfs kastelen op. Met deze campagne geven we de huiseigenaren die twijfelen of ze de capaciteit hebben om zelf te isoleren een klein duwtje in de rug. Want als de Meilandjes het kunnen… De campagne verwijst naar verbeterjehuis.nl, waar je heldere instructievideo’s vindt om zelfstandig je dak en vloer te isoleren. Eerder dit jaar won Roorda de pitch met dit concept, het is bijzonder om te zien dat het winnende concept vrijwel 1 op 1 is uitgevoerd.”
De campagne wordt vrijdag 1 september afgetrapt door Martien Meiland, die naar een show op de Amsterdam Fashion Week een extravagante sjaal van isolatiemateriaal draagt: de Isolatiematerisjaal.
Bekijk de commercial hier
Credits
Verantwoordelijk bij Milieu Centraal: Isabelle van der Ende en Suzanne Hoogers
Bureau: Roorda & Tabula Rasa
Strategie: Bart de Vos (Tabula Rasa)
Creatie: Eva Koffeman, Willemijn Besteman en Joeri Jansen
Account: Lieke Joosten en Riska Arends
Design: Jorn Slotboom
Regisseur: Sjors Baarveld (Bruut Amsterdam)
Producer: Guido Elenbaas
Post-production manager: Beer Ravenhorst
Production manager: Rob van Zandvoort
DOP: Thomas Fibbe
Sound on set: Tony Streefkerk
Fotografie: Valentijn van den Heuvel
Offline edit: Sem Laming
Grading: Jelle Prins
Media: mBuy
PR: exPRtease