Metro-reizigers ondergedompeld in Cookie Dough wereld

24-10-2023 (11:38) - Campagnes

Reizigers worden verrast door een 45 meter lang, full colour Ben & Jerry’s bestickerd metrovoertuig. Na het openen van de deuren worden reizigers in het voertuig ondergedompeld in een Cookie Dough wereld.

CS Digital Media introduceert samen met adverteerder Ben & Jerry’s (Unilever) de eerste campagne in Nederland waarbij zowel het interieur als het exterieur van het metrovoertuig helemaal zijn bestickerd. Het metrovoertuig is te zien op de diverse metrolijnen van het Rotterdamse RET netwerk. Deze primeur van een full media take-over is mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Ben & Jerry's, Mindshare, Kinetic, RET en CS Digital Media.

Primeur

Voor het eerst in Nederland worden zowel de buiten- als de binnenzijde van de metrovoertuigen van top tot teen voorzien van deze opvallende commerciële bestickering. Het plakproces is voor producent Formaatplus een arbeidsintensieve klus. Tijdens het plakproces wordt het voertuig aan de binnenzijde namelijk volledig gedemonteerd. Na beplakking worden vervolgens alle onderdelen, waaronder onder andere de zitplaatsen, weer teruggeplaatst. Daarbij moest aan de buitenzijde rekening gehouden worden met alle slotgaten, markeringen enzovoorts. Het resultaat is de komende maand niet alleen op de stations, maar ook op de bovengrondse delen van het netwerk gezien zal worden.

Wesley Donkers (communications & media director Mindshare): ‘De innovatiekracht van CSDM en het continue durven en doen van het Ben & Jerry’s team heeft ervoor gezorgd dat deze media-first nu live is. Met als primaire doel: impact binnen de doelgroep. Het resultaat laat zien dat dit meer dan gelukt is. Een win-win-win situatie!’