Mitsubishi Motors Europe lanceert Europese campagne You Are COLT

09-10-2023 (10:35) - Campagnes

In samenwerking met Mad. Avenue heeft Mitsubishi Motors Europe de Europese lanceringcampagne voor de nieuwe Mitsubishi COLT ontwikkeld: 'You Are COLT'. Een emotionele campagne die wordt aangedreven door de klanken van "Gold" van Spandau Ballet. Volledig geïntegreerd voor gebruik op alle mediakanalen, zowel offline als online media.

Myrthe Beulenkamp – Senior Manager Marketing Communication: “Als een van de bekendste modelnamen van ons merk, waarvan er sinds 1978 zes generaties zijn verkocht in Europa, heeft de COLT een uitstekende reputatie. We wilden hierop voortbouwen met de zevende generatie. Het subtiele woordspel zorgt ervoor dat de naam COLT centraal staat in alle communicatie. Dit versterkt de herkenning van de Mitsubishi COLT. En - niet onbelangrijk - het blijft hangen in je hoofd. Kortom, de perfecte match die voortbouwt op de huidige opleving van de jaren 1980.”

“Deze campagne zet de overgang voort van productgedreven communicatie naar een lanceringscampagne waarin de merkemotie en de kenmerken van de doelgroep centraal staan. Met de keuze voor muziek bouwen we primair aan de mental availability van het model, met de opvallende rode merkkleur als distinctive asset centraler dan ooit,” zegt Gert van der Kaay Creative director Mad. Avenue.

De volledig geïntegreerde Europese campagne wordt uitgerold in de landen Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Polen, Hongarije, Oostenrijk, Portugal, Tsjechië, Roemenië, Zwitserland, Finland, Slowakije, Nederland, Zweden, Denemarken en Slovenië. De uitingen worden ingezet op TV, online video, social, outdoor en radio. De Europese campagne zal begin oktober 2023 live gaan.

Bekijk hier de video van de nieuwe campagne ‘You Are COLT’.

Credits

Opdrachtgever: Mitsubishi Motors Europe
Klant: Alex Thomas, Myrthe Beulenkamp, Thomas Klein, Irem Boomsma
Bureau: Mad. Avenue
Creative Director: Gert van der Kaay
Copywriter: Jan de Roos
Strategy Director: Jose Evers
Account: Daniel Kok
Productiemaatschappij: This is US
Regisseur: Robin Zom
DOP: Dionne Cats
Producer: Esther Bax, Marleen Den Daas
Photographer: Gijs Spierings
Edit & Online: Jeroen Hoogaars
Grading: Remi Lindenhovius
VFX: Twisted
Music: Spandau Ballet, Copyright Power
SFX: Stijn Jans