Mixmediakunstenaars MANA voor Lapierre e-mountainbike

18-07-2023 (11:18) - Campagnes

De Franse fietsenfabrikant Lapierre lanceert de nieuwe Europese merkcampagne Light the way om hun nieuwe e-mountainbike te lanceren; de E-Zesty, een fiets met lichte trapondersteuning.

De campagne is gecreëerd in samenwerking met vaste agencypartner DEPT voor een fietscategorie die Lapierre zelf heeft geïntroduceerd en waarin het merk pioniert.

Idee tot leven brengen

Om het idee van opschudding tot leven te brengen, werkte DEPT samen met de Parijse mixedmediakunstenaars Mana. Nathan Almera en Antoine Moirin, de kunstenaars en regiseurs achter MANA, gebruikten schetsen van het fietsframe, aantekeningen en contouren op een topografische kaart om het idee van vakmanschap te verbeelden. Het gebruik van mixed media maakte het mogelijk om de nadruk te leggen op de prestaties en de techniek van de Lapierre E-Zesty: alle titels en andere visuele attributen werden met de hand geknipt, geplakt, gekalligrafeerd en gescheurd. Vervolgens werd dit over de shots van de E-Zesty in de bergen geplaatst.

De campagne is nu live op meerdere markten in Europa en het Verenigd Koninkrijk via sociale kanalen en point of sale-merchandising.