Museum Ons' Lieve Heer op Solder start campagne voor breder publiek
Museum Ons' Lieve Heer in Amsterdam lanceert een campagne om de historische schuilkerk onder de aandacht te brengen van het Nederlandse publiek, in samenwerking met het Haarlemse creatieve bureau Onze Kapel.
Het museum wordt momenteel voornamelijk bezocht door toeristen en liefhebbers van religieus erfgoed, maar met de campagne 'Je gelooft 't niet' wil het museum meer bezoekers aantrekken, vooral Amsterdammers. De locatie, die van nature enigszins verborgen is, zorgt ervoor dat velen er onwetend aan voorbijlopen.
"Wie Museum Ons' Lieve Heer op Solder bezoekt, voelt onmiddellijk de rijke geschiedenis en de verrassingen die het museum herbergt," zegt Birgit Büchner, directeur van het museum. "Het is een unieke ervaring die we graag met een breder publiek willen delen."
De campagne richt zich op het creëren van een gevoel van 'klopt dat echt?'. De boodschap zet je op een creatieve manier bijna op het verkeerde been: om je daarna de koppeling met het museum te vertellen. Het doel is om bezoekers te laten voelen dat ze iets speciaals ontdekken, iets wat je niet kunt geloven als je het niet bezocht hebt.