N=5 achter nieuwe Peijnenburg-campagne

04-06-2012 (08:31) - Campagnes

Nederlanders eten steeds vaker ontbijtkoek. In de afgelopen zes maanden is in Nederland vier procent méér ontbijtkoek gegeten dan in de dezelfde periode daarvoor. In totaal happen we in Nederland nu 100 miljoen ontbijtkoeken per jaar weg (bron: marktonderzoekbureau Nielsen). 
 
De reden voor de toenemende populariteit is dat Nederlanders op steeds meer momenten van de dag voor een plak ontbijtkoek kiezen om hun lekkere trek te stillen. Zowel thuis als onderweg. In de nieuwe Peijnenburg reclamecampagne ‘Heel Holland Hapt’ (N=5) die vanaf 1 juni op TV is, komen al die oer-Hollandse ontbijtkoekmomenten aan bod. 
 
Vier op de vijf Nederlanders eten regelmatig ontbijtkoek, blijkt uit onderzoek van GfK. In de nieuwe reclamecampagne ‘Heel Holland Hapt’ laat Peijnenburg zien dat Peijnenburg ontbijtkoek op elk moment van de dag lekker is voor iedereen. Althans, voor bijna iedereen. Want hoewel de bakkers van Peijnenburg hun uiterste best doen om de lekkerste ontbijtkoeken te bakken, schijnt Leo Veensma nog steeds niet van ontbijtkoek te houden.