Nedap presenteert nieuwe huisstijl

06-12-2011 (09:32) - Campagnes

Vrijdag lanceerde Nedap haar nieuwe visuele corporate identity. Hiermee draagt Nedap uit waar zij voor staat: technology that matters. Met deze nieuwe identiteit en propositie verhoogt zij de zichtbaarheid van het merk en vergroot zij haar aantrekkingskracht voor jong talent.    
 
Nedap wil wereldwijd een inspirerend merk zijn voor de nieuwe generatie klanten en medewerkers. Daarom gaat het merk zich de aankomende jaren sterker profileren. Eén onderdeel daarvan is de nieuwe visuele corporate identity en propositie. Het succes van de afzonderlijke marktgroepen wordt doorvertaald naar het overkoepelende merk Nedap op nationaal en internationaal niveau. 
Voor de nieuwe corporate identity veranderde Nedap kleuren, logo, propositie en huisstijl. Het vernieuwde logo springt daarbij meteen in het oog dankzij de pay-off ‘technology that matters’ en een sprankelende asterisk. Deze asterisk symboliseert de verdieping achter de oplossingen van het bedrijf: Nedap ontwikkelt intelligente, technologische oplossingen voor relevante vraagstukken. Daarnaast staat de asterisk voor de vonk van inspiratie die Nedap intern en extern wil overbrengen. De pay-off ‘technology that matters’ benadrukt dat Nedap werkt aan technologie die ertoe doet.  
 
Samen met merkstrategiebureau Ubachs Full Contact is onderzoek verricht naar het merk Nedap. Hieruit kwam naar voren dat Nedap staat voor ondernemen op het snijvlak van technologie, markt en maatschappij. Designbureau Studio Kluif uit Den Bosch ontwikkelde op basis hiervan de nieuwe visuele identiteit die vanaf december 2011 uitgerold wordt. De nieuwe algemene website is reeds gerealiseerd in samenwerking met eFocus: www.nedap.com.  
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.