Nederlands Film Festival lanceert campagne Duik in de Nederlandse film

04-09-2023 (09:30) - Campagnes

Met de start van de kaartverkoop voor de 43e editie van het Nederlands Film Festival (NFF) is de campagne Duik in de Nederlandse film gelanceerd.

Van vrijdag 22 tot en met vrijdag 29 september is Utrecht de filmhoofdstad van Nederland en kan iedereen daarnaast de sprong in het diepe maken bij 38 filmtheaters in het land voor de openingsfilm Sweet Dreams en de slotfilm Zomervacht. 

Voor de campagne werd samengewerkt met Creative Director Rogier Smalhout (ILL Communication), productiehuis Trip to the Moon Films en regisseur Elza Jo (Famke Louise, Amira). Acteurs Frieda Barnhard, Isabelle Kafando, Zoë Love Smith, Rick Paul van Mulligen en Sabri Saad El Hamus werkten behalve aan de commercial ook mee aan de visuals die gefotografeerd werden door Elza Jo. De voice-over van de commercial is afkomstig van Zoë Love Smith.

Parels

In de landelijke crossmediale campagne staan parels symbool voor de veelzijdigheid van films, series en digitale cultuur en de smaakmakers van het festival. De commercial is landelijk zichtbaar in onder meer bioscopen via Jean Mineur, filmtheaters en culturele instellingen en online via de eigen kanalen van het NFF en via partners. De posters komen in Utrecht en regio te hangen en in de steden Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. De digitale campagne is vanaf vandaag live.

Duik

Creative Director Rogier Smalhout van ILL Communication over de campagne: ‘Het NFF wilde laten zien dat door een beetje dieper te kijken er heel veel prachtige en vooral diverse parels te vinden zijn in de Nederlandse Filmcultuur. Samen met regisseur en fotograaf Elza Jo hebben we een abstracte diepzeewereld gecreëerd waarin dit thema op een speelse en toegankelijke manier tot uiting komt.’

Credits

Concept & Creative Direction: ILL Communication
Client NFF: Laura Buijs, Isabelle de Klein, Silvia van der Heiden
Director/Photography: Elza Jo
Creative Director: Rogier Smalhout
1st AD: Farah Abdi
Production company: Trip to the Moon Films
Producer: Max Grapperhaus
DOP: Sam Vis
Production manager: Billy Guet-Frapard
Assistent producer: Florence Mol
Assistent producer: Beer Oldenhof
Focus puller: Nina Da Costa
2nd assistent camera: Wessel Wieland
Gaffer: Christian van Marle
Best boy: Geert de Veer
Production design: Joardy Tummers
Styling: Carolijn Hooij
Hair & make-up: Minx
Styling & make-up assistant: Andrea Blättler
Set assistant: Bram Linders
Post-production animation: Monostatic
Supervisor Monostatic: Jasper Baartmans
Editor & animator: Jan Jesse Bakker
Music & Sound design: Max Gramser, Han Kerkhof (THNDR),
Audio post production: Posta
Supervisor Posta: Naomi Polhaupessy
SFX & mix: Jaap Jellema
Image post production: Filmmore
Post producers: Jesper Olyve, Fleur van Eldik
Editor: Marcel Wijninga
Colorist: Tom van Dessel
Editorial media manager: Jamie Erskine
Conform editor: Maarten Heijblok
Online editor: Gideon Schaaps
Catering: Sterren van de Hemel
Location: Singel Film Studios

Talent:
Frieda Barnhard
Sabri Saad El Hamus
Isabelle Kafando
Rick Paul van Mulligen
Zoë Love Smith