Nibb-it vindt Ja zeggen leuker
14-05-2014 (00:00) - Campagnes
Nibb-it lanceert speciaal voor de nieuwe Nibb-it Happy Ones-range een door Etcetera ontwikkelde campagne.
De campagne heeft als thema ‘Ja zeggen is leuker’. In de begeleidende commercial speelt de eekhoorn Nibby de hoofdrol. Hij is CEO (Chips Executive Officer) van Nibb-it en heeft als visie dat ja zeggen veel leuker is dan nee zeggen. En daarom heeft hij nieuwe, meer verantwoorde chips ontwikkeld: Nibb-it Happy Ones, waardoor ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen.
Aan de nieuwe productlijn zijn hoge eisen gesteld door Smiths. Zo bevatten Nibb-it Happy Ones minimaal dertig procent minder vet dan alle andere producten in het chips en zoutjes-schap en zijn ze vrij van kunstmatige kleurstoffen.
’Nibb-it is een van onze focusmerken’, aldus Charlotte Zelders, senior brand manager voor het overkoepelende Smiths. ‘Met de Happy-Ones-range en deze campagne willen wij de kloof tussen ouders en kinderen dichten die ontstaat door ‘nee’ zeggen. Daarmee hopen we ouders en kinderen dichter bij elkaar te brengen. Wij zeggen dus nee tegen bepaalde ingrediënten, zodat ouders wat makkelijker ‘ja’ kunnen zeggen tegen hun kinderen. En dat is ook veel leuker om te doen.’
Het is de eerste commercial die Etcetera voor Nibb-it maakt na een gewonnen pitch afgelopen december. De campagne bestaat naast TV-commercials ook uit een printcampagne en een begeleidende social pr-campagne.
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Ben Imhoff & Markus Ravenhorst (CD), Maarten Reynen & Michiel Otting
Strategie: Paul van Kuilenburg, Frank Huiberts
Account: Irene Harte, Netteke Bak, Louise Mathlener
RTV producer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: Art Core i.s.m. Nozon
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Charlotte Zelders, Marieke van Balen.
via: https://www.youtube.com/watch?v=NxML3QoBR6o