Nieuwe ARTIS-campagne zet mens, dier en plant naast elkaar
Na 'Animal Intelligence' lanceert ARTIS de campagne ‘ARTIS leeft’ om de onderlinge verbondenheid tussen mens, dier, planten, microben en planeten te benadrukken.
Sinds de oprichting van ARTIS in 1838 is het idee van een dierentuin, wat het is en wat het zou moeten zijn, enorm veranderd. ARTIS zelf ook. Het begon als een plek waar wetenschap en verwondering over de natuur elkaar raakte, en is nu een plek waar je weer ontdekt hoe jij als mens onderdeel bent van de natuur.
Verwondering en connectie
In ‘ARTIS leeft’ worden alle gezichten van ARTIS bij elkaar gebracht. Van het kleinste leven in ARTIS-Micropia tot de overweldigende ruimte in het ARTIS-Planetarium. Van de bewustwording van de rol van de mens in het ARTIS-Groote Museum tot het in de ogen aankijken van een Roodoogmaki-kikker in het ARTIS-Park. Het speelt met de emoties die we allemaal het sterkst voelen bij een bezoekje ARTIS: verwondering en connectie. Emoties die vertolkt worden door Gerda Havertong (bekend van onder meer Sesamstraat) die haar stem leende aan de campagne. De campagne is de eerste binnen de compleet vernieuwde beeldtaal, eveneens door dawn/Springbok gemaakt.
Marieke Zekveld, ARTIS: “Het uitgangspunt van deze campagne is dat ARTIS in de volledige breedte wordt getoond. Met natuurlijk de dieren, maar ook de planten, planeten en microben. En allemaal gespiegeld met de mens, de meest voorkomende diersoort in ARTIS. We spelen als mens een essentiële rol in de huidige tijd. Het is van belang dat we ons als mensen bewust worden van de verbondenheid met natuur. Dat we voelen dat alles met elkaar samenhangt. In ARTIS ervaar je die samenhang. Zo zijn ARTIS-Park, ARTIS-Micropia en ARTIS-Groote Museum ook de gezamenlijke afzenders van de campagne. Het doel: bezoekers op een verrassende manier bewust maken van de verbinding met natuur en de positieve invloed die we met elkaar kunnen hebben om de aarde leefbaar te houden voor alle generaties na ons.”
De campagne is overal te zien, van (D)OOH, print, sociale media tot en met de bioscoop.
Credits
Klant: ARTIS
Bureau: dawn. A Springbok Agency