Nieuwe campagne UWV
02-11-2011 (08:53) - Campagnes
UWV lanceert een campagne waarin zij de kwaliteiten van 50-plussers onder de aandacht brengt. Werknemers boven de 50 zijn namelijk niet alleen erg vakkundig en uiterst loyaal, zij beschikken ook over een schat aan ervaring. Toch komen mensen in deze leeftijdscategorie vaak moeilijk weer aan het werk. Gemiddeld zijn zij bijna twee keer zo lang werkloos als mensen onder de 50.
De UWV-campagne duurt de hele maand november. In advertenties in landelijke en regionale dagbladen en op internet staan mensen van 50 jaar en ouder centraal die laten zien wat ze waard zijn voor een werkgever. Op een persoonlijke manier wordt aandacht gevraagd voor de kwaliteiten van 50-plussers, zoals Jaap, de ervaren schade-expert of Sander, die ruim 40 jaar ervaring heeft in het modevak. In commercials op de radio komen drie werkzoekende 50-plussers aan het woord. Zij zijn op dit moment klant van UWV en doen via de commercials een oproep voor een baan.