Nieuwe campagne voor jongeren die dakloos dreigen te worden
Jongeren uit kwetsbare situaties lopen na hun 18e verjaardag het risico om dakloos te worden. Daarom doen Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht een oproep aan huiseigenaren met een groot hart en een beetje ruimte. Zo kunnen deze jongeren echt op eigen benen staan.
De campagne "Een huisgenoot voor even, een ervaring voor het leven" benadrukt de tijdelijke hulp die jongeren nodig hebben en de waardevolle ervaring die dit voor beide partijen oplevert. De campagne is ontwikkeld door Closed on Monday.
Volg je hart, vul je huis
De wervingscampagne is ontwikkeld om huiseigenaren te laten zien hoe waardevol het kan zijn om een jongvolwassene op te vangen. Door een weinig gebruikte kamer tijdelijk beschikbaar te stellen, helpen zij jongeren een betere toekomst op te bouwen en vullen zij tegelijkertijd de leegte in hun huis op. Het laatste is een situatie die veel empty nesters of mensen met een groot huis zullen herkennen.
“De campagne haakt op positieve wijze in op een hele negatieve trend voor jongeren uit een kwetsbare situatie”, zegt Robin Versnel, Sr creatief bij Closed on Monday. “Met deze campagne laten we zien dat er juist hele mooie ervaringen ontstaan voor huurder en verhuurder”. De campagne wordt landelijk uitgerold op radio, abri en digitaal.
Een huisgenoot voor even, een ervaring voor het leven from Gookie Sassen on Vimeo.