Nieuwe campagne voor personeelstekort bij zwembaden
De Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ) lanceren een nieuwe arbeidsmarktcampagne, gericht op het aanpakken van de personeelstekorten in de sector.
Jaarlijks staan bij zwembaden en zwemscholen gemiddeld 1100 vacatures open, met name voor zwemdocenten, horecapersoneel en toezichthouders.
Doel van de campagne
Het doel van de campagne is om de zwembadsector op een positieve manier onder de aandacht te brengen bij mensen die graag iets willen betekenen voor anderen. Je leert immers zwemmen 'voor het leven'. Daarnaast richt de campagne zich op mensen die een baan hebben, maar een nieuwe loopbaan zien zitten in een sportieve en gezonde branche. Ook schoolverlaters behoren tot de beoogde doelgroep.
De campagne benadrukt de maatschappelijke en sociale functie van het zwembad: een wereld vol enthousiaste medewerkers, sportiviteit en plezier. Bezoekers komen er om te sporten, te leren, feestjes te vieren, te herstellen en voor ontspanning. Medewerkers in deze sector creëren een veilige en plezierige omgeving en zorgen voor een gastvrije ontvangst.
Onder het motto “Laat je enthousiasme werken!” gaat WiZZ op zoek naar nieuwe medewerkers voor de zwembaden. De vacatures zijn hier te vinden.