Nieuwe Marktplaats campagne over Nederlandse mobiliteit

18-03-2024 (12:34) - Campagnes

Marktplaats lanceert een nieuwe campagne waarmee ze laten zien dat steeds meer Nederlanders anders kijken naar mobiliteit. Er vindt een verschuiving plaats in het gebruik van vervoermiddelen. Zo pakken Nederlanders steeds vaker de fiets, elektrische scooter of bakfiets. In de campagne delen gebruikers van het platform hun ervaring met het combineren van verschillende reisvormen.

Miljoenen Nederlanders reizen dagelijks naar verschillende bestemmingen. De auto is nog vaak favoriet, maar mensen zijn zich ervan bewust dat standaard de auto pakken niet altijd de handigste of snelste manier is om op een bestemming te komen. De opkomst van andere vormen van mobiliteit zorgt ervoor dat mensen gaan nadenken over welke vervoermiddel op dat moment de beste keuze is. Daardoor gaan ze de stad liever in op de bakfiets, zoeven ze files voorbij op een e-scooter, of doen ze boodschappen met de elektrische auto.

“Mobiliteit is een hot topic in Nederland. Het zou geweldig zijn als nog meer Nederlanders slimmere keuzes maken door verschillende vervoerswijzen te combineren, zodat ze zich altijd vrij en efficiënt kunnen bewegen”, aldus Eveline Eberhardt, Head of Brand Marktplaats.

De combinatie van de auto aanvullend met een ander vervoermiddel staat centraal in de nieuwe mobiliteitscampagne van Marktplaats. In de campagne delen de gebruikers hoe zij auto's samen met andere vervoermiddelen combineren. De verschillende verhalen zijn te zien in tv-reclames, op YouTube en worden verder gedeeld via sociale media, display en podcasts. 

Credits

Marktplaats: Eveline Eberhardt, Nancy van Hees, Anouk Bezemer, Joel Niamut, Joeri Opdam, Marie-Louise Diekema, Sherilyn Gelle, Naeomi Haeckelmann, Cammie Jenita Andrian, Kim de Klerk
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Bo Polak
Regie: Tom Rijpert
Fotografie: Bas Losekoot
Media: EssenceMediacom
Digital media: Maxlead
PR: Bijl PR