Nieuwe website Centraal Museum door Fabrique

28-10-2011 (09:04) - Campagnes

Ontdekken staat centraal op de nieuwe site van het Centraal Museum in Utrecht. Alle 50.000 objecten uit de unieke en veelzijdige collectie van het museum zijn vanaf nu online te bekijken. Fabrique was verantwoordelijk voor concept, ontwerp en realisatie van de site.   

Bezoekers kunnen op de site hun eigen persoonlijke verzameling samenstellen. Ze kunnen bovendien zelf kunstwerken beschrijven en weer delen met andere bezoekers. In de tagging game wordt iedereen uitgedaagd om zoveel mogelijk trefwoorden aan de kunstwerken toe te voegen.  

De site sluit aan op de nieuwe huisstijl van het museum. De ‘middenstip’, het centrale kenmerk van de nieuwe stijl, speelt ook op de site een belangrijke rol. Naast het verbindende knooppunt is de stip ook de ‘aan- en uitknop’ voor de aanvullende informatie. De collectie is altijd op de achtergrond zichtbaar. Door een klik op de stip opent de schatkamer van het museum in de volle breedte.