Nomad viert 45-jarig bestaan met 45 Stories

07-04-2023 (11:00) - Campagnes

De langlopende I AM NOMAD campagne wordt dit jaar verrijkt met beelden van Peter Hamelinck. De fotograaf en creative director (ex-Havas, G-Star, Scotch & Soda) is een echt outdoor mens en zo ontstond het idee voor een wat onconventionele shoot: een 9-daagse hike langs the Fisherman’s Trail.

Geen fancy hotels en perfecte catering, maar de echte outdoor ervaring: het lopen van vele kilometers met outdoor gear van Nomad en in de vroege ochtend en late middag heel veel fotograferen. Met als doel om de echte hiking experience vast te leggen, waarbij niet ieder moment of beeld perfect hoeft te zijn. The Fisherman’s Trail is een van de mooiste hikes van Portugal en loopt langs de kust in het zuidwesten van het land.

Op dit moment is de campagne al zichtbaar op diverse locaties langs de snelweg en er zal iets later in het voorjaar nog meer outdoor exposure volgen. Ook zal de campagne te zien zijn in diverse printmedia en uiteraard online.

Vanwege het 45-jarig bestaan van Nomad, deelt het merk dit jaar onder het thema ‘45 Years, 45 Stories’ vele verhalen over het rijke verleden van het merk. Van Noordpool en Mount Everest Expedities tot de eerste slaapzak en de plannen van het merk voor een duurzame toekomst. Alle verhalen worden voorzien van campagnefotografie en beeldmateriaal uit het rijke archief van Nomad. In veel gevallen zijn er unieke interviews met de mensen die het hebben meegemaakt. Ook zijn er diverse consumenten activaties gepland.

Bureau: Up&Up
Klant: Laura Vrieswijk
Fotograaf: Peter Hamelinck
Media buying: Match My Brand