Odido lanceert eerste campagne na merklancering van afgelopen september
Odido lanceert haar eerste campagne na de merklancering van afgelopen september. In deze campagne staat het Unlimited-aanbod centraal. Odido wil hiermee een nieuwe standaard zetten: Unlimited data niet als high-end product voor data-junkies en grootverbruikers, maar juist voor iedereen die nooit zonder data wil komen te zitten. Uiteindelijk wil je gewoon zorgeloos op je mobiele data kunnen vertrouwen.
Het mobiele aanbod van Odido niet uit één, maar vier Unlimited data bundels: Start, Basis, Plus en Premium, variërend van snel tot supersnel.
Soms even niet
Onbeperkte data gaat volgens Odido dan ook niet om oneindig op je telefoon zitten, maar om nooit beperkt te worden wanneer het er toe doet. Unlimited data is geweldig, maar het zou écht contact niet in de weg mogen staan. Soms is het ook tijd om gewoon in het echt tijd met elkaar door te brengen.
Margaret Kreuger, Manager Brand and Customer communication Odido: ‘In een verbonden wereld vinden wij Unlimited data iets voor iedereen. Tegelijkertijd zien we ook dat het gebruik van de mobiele telefoons soms het echte contact in de weg zit. Als Odido kijken we hier niet voor weg en nemen het voortouw om te helpen en inspireren om mobiel te minderen’.
Soms wordt je verbinding ineens extra belangrijk, bijvoorbeeld als je een nieuwe vlam ontmoet. Dan wil je niets liever dan constant in contact zijn met elkaar – maar uiteindelijk is elkaar face-to-face zien natuurlijk het allermooiste. In de TVC zien we dan ook hoe na een match op een dating app twee lovebirds elkaar ineens eindeloos appen, FaceTimen en playlists delen. Als het tweetal elkaar vervolgens op een roltrap tegenkomt, is dat het moment om de telefoon weg te stoppen om elkaar echt te leren kennen.
Erik Falke, Executive Creative Director TBWA\NEBOKO: “Niemand wil door data beperkt worden, maar tegelijkertijd zitten we allemaal meer op onze telefoons dan we zouden willen. De uitdaging was om beide kanten te belichten, op een positieve manier zoals past bij Odido. Om te laten zien hoe het ook kan.”
De campagne wordt 360 uitgerold onder meer op TV, radio, OOH, online en social media. De campagne gaat verder dan alleen aandacht vragen voor het nieuwe productaanbod. Odido komt met ‘Soms even niet’-initiatieven die helpen bewuster met je telefoon om te gaan. Om te beginnen met een initiatief voor kinderen uit groep 7 en 8 dat de provider over een paar weken zal lanceren.
Credits
Lead agency: TBWA\NEBOKO
Digital agency: Code a’zur
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regie: Ismael ten Heuvel & Teddy Cherim
Producer: Niels Visser
Line productiemaatschappij: Sparky Films
Offline edit: MRTN
Online & VFX: Ambassadors
Grading: Crabsalad
Sound design: Public Audio
Muziek: Ricky Cherim