Odido zet team achter topsporters in de schijnwerpers

Odido zet team achter topsporters in de schijnwerpers

19-07-2024 (13:11) - Campagnes

Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne is samen met TBWA\NEBOKO ontwikkeld en benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.

Bij topsport ligt de nadruk vaak op individuele prestaties. Maar daar is meer voor nodig dan grenzeloze ambitie. Want om het beste uit jezelf te kunnen halen, heeft elke sporter support nodig. Van een team van coaches, bewegingswetenschappers, maar ook familieleden en fans die altijd achter de sporter staan.

Het team achter de sporter

Odido is sinds 2023 partner van TeamNL en wil als verbinder de belangrijke rol van het team achter de sporter erkennen en waarderen. De campagne is dan ook een ode aan de stille krachten die bijdragen aan elke topprestatie en laat zien dat elke stap die een sporter naar voren zet, begint bij het netwerk van support achter ze.

In een serie films staan ambassadeurs zoals hardloopster Sifan Hassan en verspringer Joël de Jong centraal die een ode brengen aan het team achter zich, in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen.

Leo Hensen, CMO Odido Nederland: “Bij Odido kijken we niet alleen naar de fantastische prestaties, maar ook naar de menselijke kant van sport. De support van familie, vrienden en fans zien we als een onderdeel van de prestatie. Als provider heeft een Odido daarbij een verbindende rol en daar zijn we best een beetje trots op”

Erik Falke, Executive Creative Director TBWA\Neboko: “Elke sporter heeft z’n eigen verhaal hoe ze de top hebben bereikt. Maar allemaal hebben ze de steun van anderen nodig om daar te komen. Daar liggen de mooiste verhalen die we graag een podium wilden geven in deze campagne”

Teamvlag

Een centraal onderdeel van de campagne is een activatie die fans dichter bij hun sporthelden brengt op het moment dat de overwinning gevierd wordt met de Nederlandse vlag, het symbool van trots en overwinning.

Via een actieplatform kunnen fans hun naam en persoonlijke supportboodschap achterlaten voor hun favoriete atleet. De namen van de fans worden vervolgens vereeuwigd op de vlag en op een innovatieve manier zichtbaar gemaakt wanneer de atleten de vlag dragen tijdens de huldigingen in het TeamNL Huis. De supportboodschappen komen ook terug in de rest van de campagne, zoals de TVC, DOOH en online video.