Oh , oh: een nieuwe campagne van HORNBACH
24-08-2009 (08:42) - Campagnes
Onder het motto `Maak er jouw project van!’ gaat HORNBACH van start met de nieuwe tv-campagne. De projectbouwmarkt roept hiermee iedereen op om doe-het-zelfprojecten in en om het huis die altijd maar blijven liggen, eindelijk aan te pakken. Met deze campagne wil HORNBACH zich opnieuw als dé partner voor mensen met grote plannen profileren.
Uitgangspunt bij de nieuwe campagne is dat mensen het zetje in de rug krijgen dat ze soms nodig hebben om grote klussen eindelijk aan te pakken. ‘Het zit in de mens om dingen voor zich uit te schuiven, en in het bijzonder klusjes in en om het huis’, zegt Corine Everts, marketingmanager bij HORNBACH. ‘Wij willen de klussers én niet-klussers als het ware aanmoedigen om actie te ondernemen, om dingen eindelijk aan te pakken. Aan de slag ermee. Met deze commercial proberen we op een humoristische manier de verantwoordelijkheid en vastberadenheid bij de mensen aan te wakkeren. De campagne zal in september uitgebreid worden met een grootschalige, spectaculaire actie, passend binnen het thema `Maak er jouw project van!’.’
De doe-het-zelfheld in de nieuwste commercial van HORNBACH staart in zijn woonkamer naar het behang dat loskomt van de muur. Ondertussen verschijnt er achter hem een denkbeeldig bont gezelschap van mensen – van cowboys, ijshockeyers en artsen tot een Kozak, een karatemeester en een visser – die de schade betreuren met een luid ‘Oh, oh’, maar die geen actie ondernemen. De doe-het-zelfheld reageert heel anders: hij pakt het project vastbesloten aan en trekt het oude behang met een paar flinke rukken van de muur. In de commercial zien we hem tot slot trots en tevreden in zijn opgeknapte woonkamer staan.
Opdrachtgever: HORNBACH
Bureau: Heimat Werbeagentur
Productie: STINK