OHRA haakt in op A.I. hype met nieuwe commercial

02-10-2023 (12:58) - Campagnes

De verzekeraar staat samen met Joe Public al meer dan een decennia garant voor impactvolle reclamecampagnes. Een jaar na de strategische (en succesvolle, getuige de zilveren Effie, SAN Accent en 2 Esprix Awards) switch van pechvogels naar stresskippen, is nu de vierde commercial in de reeks gelanceerd.

De hoofdrol is opnieuw weggelegd voor het paniekerige koppel Roos en Matthijs. Dit keer denken ze dat een kwade A.I. chatbot het op ze gemunt heeft.

Geen kunstmatige intelligentie, maar menselijke interactie

Artificial intelligence speelt een steeds grotere rol in ons dagelijks leven. Maar daardoor krijgen we ook steeds vaker te maken met de eindeloze, frustrerende gesprekken met zogenaamd slimme chatbots. Ook Matthijs gaat al direct van het slechtste uit als ze een vraag hebben. Gelukkig kun je bij OHRA alles zelf makkelijk regelen. En als je er zelf niet uitkomt, kun je gewoon contact opnemen met een medewerker voor echt persoonlijk antwoord op al je vragen.

Veel impact, pas ’s avonds op TV

‘We hebben ervoor gekozen om deze keer niet één specifiek product te communiceren, maar een service van OHRA centraal te stellen. Fijn om te zien dat dat met de campagne met Roos en Matthijs ook moeiteloos lukt, want we hebben weer een spraakmakende en impactvolle commercial gemaakt. Omdat we ons bewust zijn dat-ie op jonge kinderen zelfs iets te veel impact kan maken, zenden we alleen na 20.00 uur ’s avonds uit.’ zegt Brenda Gerritsen, afzwaaiend manager merk en communicatie.

De campagne is vanaf 3 oktober live.

Credits

Verantwoordelijk bij OHRA: Nynke Nijkamp, Brenda Gerritsen, Leonore van Knippenberg, Twan Cijnssen, Sharon Mos
Bureau: Joe Public Take-away Advertising
Creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van ‘t Klooster
Designer: Jeroen Icks
Producer bureau: Merel Groenenboom, Dylan Driessen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Producer: Wikke van der Burg, Koen van der Knaap
Regisseur: Jelle de Jonge
Production Design: Pieter Christiaan
DOP: Robbie van Brussel
Edit: MRTN
Online: Ton Habraken
Grading: Crabsalad
Geluidsstudio: Public Audio
Animatie: Colorbleed
Media: Mindshare