Olympische campagne brengt Nederland in beweging

24-05-2012 (08:35) - Campagnes

Technogym, een producent van professionele fitnessapparatuur, is aangesteld als official supplier van de Olympische Spelen in Londen. Het wellnessbedrijf lanceert in samenwerking met sportscholen en BN’ers een campagne om Nederland in beweging te krijgen. Met de vraag ‘Wat is jouw olympische belofte?’ daagt Technogym Nederlanders uit om in de aanloop naar de Spelen een sportieve doelstelling te formuleren en te verwezenlijken. 
 
Vanaf vandaag kunnen Nederlanders in een groot aantal fitnessclubs hun sportieve ambities ontdekken met de Technogym Aspiration Finder: een in samenwerking met de UILM Universiteit van Milaan ontwikkelde vragenlijst die doelstellingen van sporters in kaart brengt. Op basis van de uitkomst, de Aspiration Map, wordt een persoonlijk ‘olympisch’ trainingsprogramma opgesteld. 

De Aspiration Finder achterhaalt de daadwerkelijke beweegredenen van sporters aan de hand van hun persoonlijke kenmerken en levensstijl. Resultaten laten zien dat er zes afzonderlijke sportieve basisaspiraties zijn, die per individu in verschillende mate aanwezig zijn: balance (balans tussen lichaam & geest), move (verbeteren van gezondheid & welzijn), shape (werken aan lichaam & gewicht), power (vergroten van kracht & stabiliteit), sport (prestaties overtreffen & vooruitgang boeken) en fun (plezier hebben & samen sporten).