Online memoryspel KLM

18-05-2012 (08:25) - Campagnes

Om KLM nog beter aan (verre) vakanties te koppelen, heeft de TMG Crossmedia Divisie een een laagdrempelige online activatie ontwikkeld, waarbij je memory speelt met jouw vakantiefoto’s van de toekomst. 
 
KLM wil middels de campagne bij meer consumenten in de evoked set komen als het om verre vakantievluchten gaat. Om dit te stimuleren heeft de TMG Crossmedia Divisie een laagdrempelige online activatie ontwikkeld, ingestoken vanuit de door DDB bedachte themacampagne (‘Naar welke nieuwe herinnering mogen we jou brengen?’).
 
Op klmvakantiespel.nl draait het om jouw vakantiefoto’s van de toekomst, ofwel: jouw nieuwe herinneringen. Door het uploaden van je eigen portretfoto speel je een memoryspel met polaroids uit 2013 met daarop KLM-bestemmingen waarin jouw foto is verwerkt. Alsof het jouw vakantie betreft. Deelnemers van het KLM Vakantiespel kunnen al hun foto’s direct delen via social media en maken elke dag kans op twee vliegtickets naar een ‘nieuwe herinnering’. In media wordt deelname dagelijks aangejaagd met een radiospot, dagwinnaar-advertenties in dagbladen, bannering en een HPTO.
 
Klant: KLM
Bureau: TMG Crossmedia Divisie
Strategie & concept: Mark Beuving, Walter Smetsers, Niels Vrijhoeven
Account: Rob van Rijswijk
Projectmanagement: Iris Sentrop
Verantwoordelijk bij klant: Jacqueline van der Gulik, Germaine Vogelaar, Paul Sluis
Design, interactie & technische realisatie: Superheroes