Online supermarkt Crisp lanceert eerste in-house geproduceerde televisiecommercial
Zie dat je supermarkt maar eens doen: het is de hoofdboodschap in de nieuwe 360-gradencampagne van online supermarkt Crisp.
De campagne start deze week met een televisiecommercial die een platform geeft aan de keuzes die Crisp maakt voor een smaakvoller voedselsysteem én smaakvoller eten. Want waar het moderne voedselsysteem te vaak leunt op massagedreven productie tegen een zo laag mogelijke prijs, zoekt Crisp het liever rechtstreeks bij lokale boeren, makers en telers die met de seizoenen werken. En die keuzes hebben een grote impact op de smaak van het eten dat dagelijks op je bord ligt. De campagne is door het inhouse creatieve team 'Crisp Creative' ontwikkeld en geproduceerd.
Smaakvolle keuzes voor meer smaak
Vissers die kleinschalig vissen, veehouders die van ruimte houden en seizoensgebonden groenten en fruit dat we vaak rechtstreeks van de boer halen. Een greep uit de keuzes die Crisp maakt voor een beter voedselsysteem, en bovenal meer smaak. Rozsa Groothoff, creative director bij Crisp: “Een toekomst voor een beter voedselsysteem begint bij de keuzes over wat er vandaag op ons bord ligt. In onze commercial leggen we uit waarom we leven met de seizoenen, kiezen voor dichtbij en eten liever bij kleinschalige makers vandaan halen. Dat draagt bij aan een smaakvoller systeem én aan smaakvoller eten. Want om te begrijpen waarom we verse groenten en fruit het liefst uit het seizoen halen, hoef je het alleen maar even te proeven. Het is zoveel lekkerder!”
Eigen merkidentiteit, eigen team
In de reclame zijn veel bestaande vorm- en stijlelementen gebruikt die je in de app en andere kanalen van Crisp terugziet. “Voor de commercial hebben we sterk op de kracht van onze eigen merkidentiteit én onze eigen mensen vertrouwd,” legt Groothoff uit. “Er is geen extern productiehuis of reclamebureau aan te pas gekomen. De art direction van de commercial is gedaan door dezelfde collega die normaal ook alle andere Crisp-uitingen maakt. We wilden dicht op ons eigen, echte verhaal zitten en gebruikmaken van materialen die je herkent, bijvoorbeeld beelden uit onze app, van onze producten en onze leveranciers. Voor de regie hebben we filmmaker Basha de Bruijn al vroeg in het proces betrokken. Een eer om met zo’n talent samen te werken.”
De nieuwe campagne ‘Zie dat je supermarkt maar eens doen’ is de aankomende weken op televisie zichtbaar, maar ook met billboards op straat, via social media advertenties en organic content.
Credits
Opdrachtgever Crisp: Marloes Dobbe (marketing director)
Creative director: Rozsa Groothoff
Strategie & concept: Wilmar Versprille
Regie: Basha de Bruijn
Executive Producer: Bing Gall
Productie: Eveline Bloemendal
Art direction: Ines Cuesta
Design director: Nina Couvert
DoP: Myrthe Mosterman
Graphic design: Bas Mooij
Designer: Hana Sato
Online + VFX: De Grot
Grading: Joppo @ De Grot
Sound & Music: HAAIFAAI