Open Now maakt commercial voor Eén tegen eenzaamheid
Het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport vervolgt met deze gloednieuwe commercial de veel bekroonde campagne van Eén tegen Eenzaamheid.
De door Open Now ontwikkelde campagne kwam tot stand door een intensieve samenwerking van gedragswetenschappers, creatieven, onderzoekers en deskundigen van het ministerie. Er wordt voortgebouwd op de gedragsinzichten en het creatieve concept uit de succesvolle campagne: het kleine gebaar staat weer centraal.
Vele gezichten
Creatief directeur Lukas van de Ven: “Naast de 2 scenario’s (splitscreen) hebben we nu ook twee versies van de TVC gemaakt. Vanuit twee perspectieven gefilmd. Een vanuit de omstander en een vanuit de eenzame persoon. De kleine stap vanuit de omstander óf de eenzame zelf maakt het verschil.”
Gebeurtenissen in je leven zoals: verhuizen, scheiden of het verlies van je partner, kunnen ervoor zorgen dat je gevoelens van eenzaamheid ervaart. Om deze gevoelens te verminderen kunnen omstanders een klein gebaar maken om te helpen deze gevoelens te verminderen. In deze vervolgcampagne is er echter nog een ander perspectief, dat eerder niet werd belicht: De persoon met gevoelens van eenzaamheid kan ook zelf een kleine stap zetten, om deze gevoelens te verminderen. Dat noemen we zijn of haar ‘handelingsperspectief’.
Credits:
Bureau: Concept & strategie Open Now (onderdeel van DOT, het samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA\)
Productiemaatschappij: Hazazah (regie: Jacobine van Hellemond)
Music: Chris & Jeff Music
Sound: Public Audio
Postproductie: De Grot
Media: Initiative
PR: HVDM
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Dennis Cohen/ DPC: Pien Breukink