Opmerkelijke campagne Samsung zegt vaarwel tegen huishoudproducten

Opmerkelijke campagne Samsung zegt vaarwel tegen huishoudproducten

09-07-2024 (14:18) - Campagnes

Samsung heeft in Zuid-Korea een nieuwe campagne gelanceerd die een ode geeft aan het gemak van AI, zoals minder huishoudelijk werk.

Cheil Worldwide creëerde de campagne voor Samsung, getiteld 'A Farewell to Housework Exhibition'.

De tentoonstelling zet huishoudelijke artikelen in de spotlight die binnenkort tot de geschiedenis zullen behoren met de komst van AI-apparaten. Dit is een uitbreiding van de 'Have a Good AI Life' campagne die in april werd gelanceerd. Samsung introduceerde toen een beperkte oplage merchandise van huishoudelijke artikelen om mensen te herinneren aan de voordelen van het gebruik van AI-apparaten.

De tentoonstelling van huishoudelijke artikelen vindt plaats in achttien Samsung Stores in Zuid-Korea tot 31 juli en bestaat uit dagelijkse benodigdheden zoals rubberen handschoenen, spatels, afwasmiddelbekers, doeken en pluizenrollers. De tentoonstelling wordt ondersteund door een online galerij en door advertenties in dagbladen.

Kunstwerken

Voor de tentoonstelling wordt elk huishoudelijk artikel weergegeven als een kunstwerk met beschrijvingen ernaast, waaronder informatie zoals de naam van het artikel, het gemiddelde jaarlijkse aantal uren of het aantal keren dat het wordt gebruikt, en de reden voor het verdwijnen ervan, namelijk Samsung's AI-apparaat dat de taak moeiteloos kan uitvoeren, en een QR-code die leidt naar de online galerij.

Zo stopt bijvoorbeeld de maatbeker voor wasmiddel die 156 keer per jaar werd gebruikt met werken omdat de Bespoke AI Laundry Combo automatisch de hoeveelheid wasmiddel aanpast door het gewicht, de mate van vervuiling en de stof van de lading te detecteren. Tegelijkertijd stopt een pluizenroller die 104 keer per jaar werd gebruikt met werken omdat de Bespoke AirDresser stof en geuren van kleding verwijdert met zijn AI Control.

"Het doel van dit project is om een glimp te bieden van wat de toekomst in petto heeft voor huishoudelijke artikelen na de impact van AI-apparaten op ons dagelijks leven," zei KT Kim, VP en Head of Integrated Marketing Communications bij Samsung Electronics. "We hopen dat de tentoonstelling meer mensen verwelkomt in het AI Life gepresenteerd door Samsung."