Opnieuw een hoofdrol voor taxichauffeur Roy in nieuwe Toyota-film
De nieuwe Toyota-film begint met een herkenbaar, maar onvermijdelijk vader-dochter moment, dat vrijwel alle ouders zullen herkennen. Roy wil zijn dochtertje uitzwaaien bij de bus voor het schoolkamp. Zij wil de laatste meters naar de bus liever zelf lopen. Als hij zijn werkdag als taxichauffeur begint, ziet hij in de auto dat ze iets vergeten is. En start hij de achtervolging van de bus...
Deze nieuwe Toyota-film werd in de Validators pre-test nog iets beter gewaardeerd dan de introductiefilm. Daarin bood taxichauffeur Roy onverwachte hulp bij een bevalling. Nu helpt bij het laten slagen van het schoolkamp van zijn eigen dochtertje. Mensen vinden de goedbedoelende en behulpzame goeierd ook nu weer bijzonder sympathiek. Roy moet Toyota de komende jaren een menselijker en socialer gezicht geven omdat het merk decennialang vooral bekend stond als een rationele keuze.
Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf
Luuk Maes, Head Marketing Communication: “We zijn lekker op weg met onze vernieuwde integrale aanpak. Het met DDB ontwikkelde karakter en merkthema ‘Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf’ valt heel goed. Toyota’s merkkarakter Roy is nu al bekend bij 53% van de Nederlanders. Mensen vinden hem super-sympathiek. Toyota’s top of mind bekendheid en overweging zijn sindsdien significant gestegen. Tegelijkertijd hebben wij ook flinke stappen gemaakt aan de performancekant. Dat komt nu mooi samen: terwijl de automarkt onder druk staat, zien wij groei in de hele merkfunnel. Toyota is terug op de derde positie!”
Credits
Opdrachtgever Toyota Nederland:
Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Strategie en creatie: DDB Amsterdam
Regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp
Edit: MRTN
Post productie: Crabsalad
Muziek: Tom Tukker
Sound: Public Audio