Oudejaarscampagne Staatsloterij: liefde gaat boven alles
Het winnen van de Oudejaarstrekking van Staatsloterij is voor iedereen een droom, maar er is niets mooier dan echte liefde. Dát is de boodschap die Staasloterij uitdraagt in haar campagne voor de Oudejaarstrekking 2023.
De nieuwe campagne vertelt het verhaal van een jongeman die het geluk niet laat afhangen van een grote geldprijs. Tijdens een reis door de tijd ontdekt hij waar het in het leven écht om draait. Als hij vervolgens moet kiezen tussen het lot dat hij zojuist kocht of de liefde, is zijn keuze snel gemaakt. De commercial laat zien hoe iets moois kan ontstaan als je durft te kiezen voor hetgeen je echt gelukkig maakt. De campagne beleefde op 10 december zijn première op tv.
Michael Kastelijns van Staatsloterij:
“Elk jaar proberen we Nederland in het hart te raken met een meeslepend verhaal. Een verhaal waarin we willen laten zien dat het winnen van 30 miljoen de op-een-na mooiste prijs is, maar dat gelukkig zijn met degenen van wie we houden nog veel belangrijker is. Dat is de snaar die we dit jaar bij Nederlanders willen raken”
Vier keer een Gouden Loeki
In de afgelopen jaren wist Staatsloterij de harten van het Nederlandse publiek te veroveren met een reeks aansprekende eindejaarscommercials, met achtereenvolgens in de hoofdrol het hondje Frekkel (2018), het egeltje Freddie (2019), het katje Frummel (2020), Fritsie de koekoeksklok (2021) en vader en zoon in de commercial ‘Wacht niet tot geluk je overkomt’ (2022), waarmee Staatsloterij voor de vierde keer in vijf jaar tijd de Gouden Loeki won.
Ook dit jaar tekende reclamebureau TBWA\Neboko voor het concept achter de commercial. “In de Oudejaarstrekking-campagnes dragen we al jaren uit dat 30 miljoen de op één na mooiste prijs is en dat sommige dingen in het leven waardevoller zijn dan die hoofdprijs winnen. "Met dit verhaal, waarin de hoofdrolspeler kiest voor de liefde in plaats van het Oudejaarslot, willen we mensen inspireren om te kiezen voor wat hen écht gelukkig maakt. Wij beschouwen de Oudejaarscampagne als een jaarlijks hoogtepunt voor Staatsloterij, maar óók als een uitdaging om te laten zien hoe mooi en relevant ons eigen vakgebied kan zijn. Daarom trekken we elk jaar alles uit de kast om een ontroerende en disruptieve campagne te maken die mensen raakt en inspireert” vertelt Anouk Zink, Managing Director van TBWA\NEBOKO.
Op alle zenders te zien
De commercial wordt op 10 december om 19.30 uur gelanceerd op alle tv-zenders en wordt vervolgens tussen 10 en 31 december omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, out of home en in de retailkanalen waar Oudejaarsloten worden verkocht.
Credits
Verantwoordelijk bij Staatsloterij: Michael Kastelijns, Femke Vermeulen, Arno de Jong
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Social Media: Hammerfest
Online doorvertaling: Men in Green
Shopper Marketing: Brompton Road
PR: NewsLab
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Offline edit: MRTN
Sound design: Public Audio
Muziek: Jorrit Kleijnen
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors