Peijnenburg kondigt grote herlancering aan
Peijnenburg kondigt een grootschalige herlancering aan. Deze herlancering markeert een nieuw tijdperk voor Peijnenburg: de revolutie naar betere koek.
Het merk heeft als doel jong en oud te verrassen met verbeterde, verantwoorde tussendoortjes en maakt dit concreet met een suikervermindering van 150 miljoen suikerklontjes tegen 2027. Hiermee komt het merk los van het ‘toetje van het ontbijt’ zijn en biedt het meer verantwoorde tussendoortjes voor ieder moment.
Met trots van toen
De herlancering markeert de start van een groter doel voor Peijnenburg. Jeroen Harks, General Manager bij Peijnenburg: “Tegen 2027 willen we 150 miljoen suikerklontjes hebben verminderd en 70 procent van ons assortiment volledig verantwoord hebben gemaakt.” De focus van deze herlancering ligt op de verbeterde koeken zonder toegevoegde suikers en koeken gemaakt van 100% volkoren. Gedurende anderhalf jaar hebben de experts van Peijnenburg, waaronder de afdeling Marketing, Research & Development (R&D) en de bakkers, gewerkt aan deze opwindende vernieuwing. Het resultaat is een assortiment koeken waar Peijnenburg trots op is.
Verbeteringen
Deze week herlanceert Peijnenburg Naturel, geen toegevoegde suikers. Een beter alternatief op het origineel, zonder toegevoegde suikers. Deze vezelrijke koek is niet alleen betaalbaar maar net zo lekker als het origineel. Deze koek zonder toegevoegde suikers is ook verkrijgbaar in een volkoren variant, die een Nutri-score A heeft. Om de herlancering te kenmerken, zijn de koeken ook in een nieuw jasje gestoken. Waarbij rekening wordt gehouden met de (milieu)-eisen van deze tijd. “De folie van de nieuwe verpakking is anders opgebouwd, waardoor deze minder snel scheurt, gemakkelijker te hersluiten is en de koek langer vers blijft. Zo hopen we voedselverspilling te voorkomen. Daarbij was alle verpakking van Peijnenburg al 100% te recyclen”, legt Laura Simons uit.
Da's betere koek
Vanaf september 2023 zijn de nieuwe koeken breed beschikbaar in de meeste supermarkten in Nederland waaronder Albert Heijn en Jumbo. Om de consument te attenderen op de betere koek van Peijnenburg, wordt de herlancering ondersteund door een uitgebreide 360 graden campagne, waaronder tv-reclame, digitale ondersteuning, in- store aandacht en branded content. Daarnaast vindt Peijnenburg het belangrijk om bij te dragen aan de algemene kennis over voedingsmiddelen in Nederland.