Pink Ribbon lanceert nieuwe campagne
Al twintig jaar staat Pink Ribbon zij aan zij, met vrouwen, onderzoekers, en iedereen die steun biedt, tegen borstkanker. Voor de borstkankermaand oktober dit jaar lanceert het goede doel samen met Media.Monks de campagne ‘Draag bij aan Hoop’.
In de film vertelt ambassadeur Quinty Trustfull haar verhaal achter haar ontwerp van de Pink Ribbon Armband waar de vlinder - het symbool voor liefde en hoop - centraal staat. Niet alleen staat de vlinder symbool voor liefde en hoop, maar het refereert ook aan het fenomeen dat een enkele vlinder een orkaan kan veroorzaken: zelfs kleine acties kunnen een enorm effect hebben.
Indira Balgobind, Brandmanager van Pink Ribbon: “Wat een bijzondere campagne. We zijn heel erg trots op het resultaat en op onze ambassadeur Quinty Trustfull. Hartverwarmend om alle reacties op de bedel van de vlinder die aan de armband hangt te horen en lezen. Het is voor velen een brenger van liefde en hoop en daar sluit ik me volledig bij aan.”
Quinty Trustfull, ambassadeur Pink Ribbon: “Bijna 20 jaar geleden verloren we mijn moeder aan de gevolgen van borstkanker. Het gemis is er nog elke dag. Pink Ribbon bestaat dit jaar 20 jaar in Nederland. Ik vind het fantastisch en eervol dat ik dit jaar mag bekronen met het ontwerpen van dit armbandje. De vlinder-bedel was een must, deze doet me aan mijn moeder denken. En staat onder andere voor liefde en hoop.”
De 360-campagne wordt vandaag gelanceerd en bestaat uit een film die op televisie, in de bioscoop en online te zien zal zijn en een social media, DOOH en printcampagne. De campagne zal gedurende de hele maand oktober te zien zijn om zo veel mogelijk mensen te stimuleren een Pink Ribbon Armband te kopen. Hiermee dragen ze bij aan onderzoek, hoop en het steunen van mensen met borstkanker.
De Pink Ribbon Armband is het symbool om mensen met borstkanker te steunen. Elk jaar een ander ontwerp, maar altijd herkenbaar ‘Pink Ribbon’. De armband is vanaf eind september te bestellen via pinkribbon.nl/shop. In oktober, borstkankermaand, is de armband ook te koop bij o.a. Albert Heijn, Bruna, DA en Hunkemöller. De armband is te bestellen via pinkribbon.nl/shop Kijk voor meer informatie en nog meer verkoopadressen op pinkribbon.nl/armband.
Credits
Verantwoordelijk bij Pink Ribbon: Indira Balgobind, Lonneke Fokke, Annick Severins
Bureau: Media.Monks
Creatie: Robert van der Lans, Radha Pleijsant, Purva Michaels
Strategie: Roos Kunen
Account: Hester Westland
Productie: Emily Fenstra, Mitchel ten Haken
Regie: Catherine Millais
DP: I Hau Yang
Gaffer: Marius Speller
Art: Shaun McAdams
Muziek: Audio Network
Edit: Dylan Haigh
Grading: Marina Sol Frigerio