PLUS roept lentegevoel op in campagne door Energize

20-03-2023 (10:36) - Campagnes

In de nieuwe voorjaarscampagne 'Goed eten voelt goed' die Energize ontwikkelde voor PLUS, staan de verantwoorde producten die de supermarkt biedt centraal. 

"In de paascampagne wordt zichtbaar gemaakt hoe PLUS zorgt voor goed eten. Met een voorjaarsverhaal van een meisje en jongen die oog hebben voor dieren en elkaar. Het heerlijke en vrolijke gevoel van het voorjaar wordt alleen maar grootser, als je weet dat je bij PLUS goede, slimme en verantwoorde producten vindt" aldus Robin Pas, Creative Director Energize. 

Nieuwe focus vanaf Pasen

Vanaf Pasen verschuift de focus in de campagne naar het (paas)assortiment van PLUS. In verschillende uitingen, waaronder video’s, wordt verteld wat het assortiment zo goed maakt, bijvoorbeeld dat alle huismerk zuivel bij PLUS biologisch (voor dezelfde prijs als gewone melk), de verse sinaasappelsap klimaatneutraal en alle huismerk (paas)chocolade Fairtrade. 

Duurzame productie

Alle commercials en online video’s zijn, net als de kerstcommercial, geproduceerd in samenwerking met stichting AdGreen, een initiatief dat zich inzet voor duurzame producties. Voor deze productie is bijvoorbeeld gekozen voor gebruik van twee locaties om de CO2 uitstoot te beperken, zo min mogelijk plastic op de set, vegetarische catering en overgebleven maaltijden en producten zijn gedoneerd om voedselverspilling tegen te gaan.

Credits 

Klant: PLUS Supermarkten
Verantwoordelijk bij PLUS: Marieke Lazeroms, Annemiek Moerman, Annemarie de Graaf, Romy Assadourian, Okke Wiarda
Bureau/Creatie: Energize
Mediabureau: Initiative
Regie TVC: Pink Rabbit - Emma Branderhorst
Regie OLV: Pink Rabbit - Allard van der Werff
Editing: MRTN
Fotografie: Sjors Massar
Muziek: AMP
Geluid: Studio LeVaLo
Post productie: Captcha