Porsche en Dentsu Creative brengen ode aan de 'garagementaliteit'

06-03-2023 (11:31) - Campagnes

De garage is de plek waar de eerste Porsche ooit ontstond. Veel bedrijven zijn ooit begonnen in een garage (of op de welbekende zolderkamer), met niet veel meer dan een goed idee en een dosis vastberadenheid. In een nieuwe campagne door Dentsu Creative brengt Porsche Nederland een ode aan deze mentaliteit.

In de campagne staat de ‘Garage Mentality’ centraal. In een awareness laag wordt de ondernemersmentaliteit geïntroduceerd in een online video, daarnaast wordt met een AI-business coach antwoord gegeven op ondernemersvragen.

Ondernemers als game-changers

“Ondernemers zijn de game-changers van onze maatschappij. Ze spotten kansen waar anderen ze niet zien en hebben de daadkracht om hun dromen werkelijkheid te maken. Dat is de mentaliteit waar Porsche voor staat en die we willen stimuleren”, vertelt Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communication bij Porsche Nederland. “Zeker met veel onrust en onzekerheid in de wereld is de stap naar het starten van je onderneming groot. Daarom stimuleren we met deze campagne die ondernemersgeest”, zegt Britt Boss, strateeg bij Dentsu Creative. De campagne loopt van 6 maart 2023 t/m 7 mei.

Business coach

Kika Douglas, Chief Creative Officer bij Dentsu Creative Amsterdam: “We hebben de AI-business coach geleerd te denken en communiceren als een ondernemer met de Garage Mentality. Hiervoor put het systeem uit alle mogelijk beschikbare content die aansluit op deze mentaliteit, aangevuld met ondernemerslessen van Nederlandse ondernemers.” Ter lancering van de campagne organiseerde Porsche Nederland in samenwerking met PR bureau Glasnost een persevent waarbij bekende Nederlandse ondernemers, waaronder Guillaume Philibert (Filling Pieces), Merel van Helsdingen (Nxt Museum), Ron Simpson (o.a. The Avocado Show), Renée van Wijngaarden (1/OFF Paris) en Tom Peeters (Crisp), persoonlijke ondernemerslessen deelden met Porsche, om bij te dragen aan de AI-business coach. 

Credits

Concept & Strategie: Dentsu Creative
PR: Glasnost
Productie: RSA Films
Media: EssenceMediacom
Website en Ai: Dentsu Creative
 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.