Positive promoot binnenvaart voor branchevereniging
De binnenvaart heeft moeite met aantrekken van personeel richting de branche. Daarom schakelt Vrienden van de Binnenvaart digital agency Positive uit Rotterdam in.
Vrienden van de Binnenvaart is een stichting voor ondersteuning, bevordering en herkenbaarheid van de binnenvaart, opgericht in november 2021, in eerste instantie om de “binnenvaartdagen Zwijndrecht” gefinancierd te krijgen.
Jonge doelgroep
De stichting wil gaan voor een communicatiestrategie met ‘digital first’ visie. TikTok en YouTube gaan daarin een centrale rol spelen. Positive uit Rotterdam, onderdeel van het Candid Platform, gaat hen hierbij helpen. Bestuurslid Jasmijn van Loon: “Gezien onze doelgroep, voornamelijk scholieren, zijn digitale media kanalen voor ons cruciaal. We kiezen voor Positive vanwege hun achtergrond in ons voornaamste werkgebied, en omdat er binnen hun team ervaring is met onze sector”.
Rotterdamse roots
Sjef Kerkhofs, managing director van Positive, vult aan: “als agency met Rotterdamse roots zijn we de laatste jaren steeds meer gaan werken voor klanten in de regio. Dat geeft enorm veel voldoening, ook voor ons team. De
binnenvaart is een geweldige branche waar we met veel plezier aandacht voor gaan vragen bij het Nederlandse publiek”.
De samenwerking zal na de vakantieperiode verder vorm gaan krijgen met de lancering van een eerste gezamenlijke campagne rond september.