PostNL lanceert het geheime wapen van iedere marketeer: PostLab

20-04-2023 (10:00) - Campagnes

2,2 minuten volle aandacht voor je reclameboodschap: een sprookje? Werkelijkheid, zegt PostLab. Vanaf vandaag kunnen marketeers terecht bij dit nieuwe initiatief van PostNL.

PostLab ondersteunt marketeers bij creatieve conceptontwikkeling, productie en verzending van commerciële post als onderdeel van de mediamix. Dat doen ze met een groot netwerk van partners op het gebied van creatie, data en een schat aan onderzoeksinzichten. Zo heeft PostNL alle troeven in handen om een boodschap ook écht binnen te laten komen bij je doelgroep.

‘Onderzoek laat zien dat post opvallend meer aandacht krijgt dan bijvoorbeeld banners, een e-mail of een social advertentie. Bovendien zorgt post voor een hogere conversie en onthouden consumenten je boodschap langer.’ vertelt Maartje Silvius, Manager Marketing PostNL. Daarmee biedt direct mail veel kansen. Maar nog niet iedereen heeft die ontdekt: ‘Zonde, want we zien gemiddeld 6.000 tot 10.000 reclameboodschappen per dag. Met post val je dan wel op.’ Dat marketeers hun weg naar direct mail niet altijd weten te vinden, komt onder andere door aannames. Dat het duur zou zijn, bijvoorbeeld, aldus Maartje Silvius: ‘Maar als je de ROI van een direct mailcampagne doorrekent, zie je dat het de investering meer dan waard is. De conversie op een direct mail is maar liefst gemiddeld 17%.’

Alle post op de juiste deurmat

Direct mail heeft dus effect. Om dat effect zo groot mogelijk te maken, staat er bij PostLab een team van specialisten klaar. Zij gebruiken vernieuwende oplossingen die marketeers helpen om hun doelgroep heel precies te bepalen. Zo weet je zeker dat je boodschap alleen bij de juiste mensen op de deurmat valt. En doordat je post altijd lopend of met de fiets bezorgd wordt, maak je met direct mail ook meteen een duurzame keuze.

Met PostLab organiseert PostNL creatieve werksessies voor marketeers en ondernemers. Maar het bedrijf kan ook je volledige campagne van A tot Z verzorgen. Maartje Silvius: ‘Door onze inzichten op het gebied van data en neuro-onderzoek weten we goed wat er bij post wel en niet werkt. Die kennis delen we graag om je campagne zo winstgevend mogelijk te maken. Samen met ons netwerk van vakspecialisten maken we er een 1-op1-sessie van waarna je niet kunt wachten om de direct mail terug te zien op je deurmat.’

Ontdekken wat post voor jou en je team kan betekenen? Meld je nu aan en maak kans op een PostLab-werksessie.