Praxis blijft bij zelfde pay-off in merkcampagne door Alfred
Praxis lanceert vandaag een merkcampagne ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is medewerker Theo vervangen door een Maker: een vader die wel hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen. De pay-off van de campagne blijft ‘Voor de makers. Praxis.’
De campagne is vanaf 29 maart te zien op tv, radio en social media.
Aanscherping merkpositionering
“Afgelopen jaar hebben we samen met Brandgurus onze merkpositionering verder aangescherpt”, vertelt Miranda Smit, Marketing Director bij Praxis. “De Maker klust vooral om geld te besparen. We zien tegelijkertijd dat de klantreis van de Maker vaak lang en intensief is. Als Praxis willen we de Maker niet alleen helpen om geld te besparen, maar ook tijd en moeite. Wij doen er alles aan om het de Maker zo makkelijk mogelijk te maken. Hoe we dat doen maken we zichtbaar in deze campagne.’’
Where Praxis comes in
Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred vult aan: “De meerderheid van Nederland is niet per sé liefhebber van klussen, maar zelf een klus oppakken, is soms gewoon even nodig. Het zijn mensen die wel vaker klussen in en om hun huis doen, maar ze zijn geen super-klussers. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken, and that’s where Praxis comes in”. Alfred, sinds 2019 het bureau van Praxis, ontwikkelde vanuit deze uitgangspunten een nieuwe campagne.
Credits
Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg, Isabella Vogelzang
Bureau: Alfred International
Creatie: Gebroeders Janssen en Rogier Mahieu
Strategie: Edward van de Ridder, Julian Stevense (Brandgurus)
Account: Danielle Boskemper, Marielle Bok, Luke Boots
Productie: Swantje Hoppe, Lieke Noordink, Nienke van Voorst
Regisseur: Michiel ten Horn
Edit: MRTN?
Camera: Joris Kerbosch
Art: Florian Legters
Muziek: Djurre de Haan
Postproductie: De Grot
Mediastrategie: UM