Professionals uit marcom- en mediawereld vragen aandacht voor blijvende gevolgen long covid
De bewustwordingscampagne Wij worden beter start met een teaser-campagne via sociale media. Met het gelijknamige platform nodigen de initiatiefnemers andere professionals uit zich aan te sluiten bij de campagne.
De campagne wijwordenbeter.nl is een oproep voor solidariteit en begrip. Een beweging om patiënten met long covid de erkenning te geven die zij verdienen.
Erkenning long-covidpatienten
Naast de aanzienlijke medische en sociaal-maatschappelijke impact, is erkenning van long-covidpatiënten een prominent en herkenbaar onderliggend probleem. Voor velen is de pandemie geschiedenis. Mensen met long covid hebben echter nog dagelijks met de gevolgen te maken.
Oprichters platform allen werkzaam in communicatie
De initiatiefnemers achter deze campagne zijn allen werkzaam in marketing en communicatie: Jan Lantink (communicatieadviseur en publicist), Mike Dijkstra Taurel (Globrands Naming & verbal branding) en Michan Tolman (Popcorn Stories, een film-agency met een groot hart voor maatschappelijke projecten). Zij hebben tevens het platform Wij worden beter opgericht.
Jan Lantink: “Voor tienduizenden long-covidpatiënten in Nederland, en 65 miljoen wereldwijd, is het dagelijks leven nog steeds een strijd. Mensen die door long covid niet meer, of niet meer volledig, kunnen werken worden niet altijd serieus genomen. Ook niet door overheid en instanties. Met de campagne willen we brede erkenning vragen voor dit aanhoudende leed."
Mike Dijkstra Taurel: "Wij nodigen andere professionals zich aan te sluiten en zo de aandacht voor long covid te helpen vergroten en versterken."